Protokół z kontroli problemowej przeprowadzonej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białych Błotach w dniu 21.11.2013r.


Protokół 
z kontroli problemowej przeprowadzonej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Białych Błotach w dniu 21.11.2013r.


Zespół kontrolny w składzie:
1. radna Marlena Witkowska- Rypina – Przewodnicząca Zespołu Kontrolnego
2. radny Krzysztof Kocikowski – członek Zespołu Kontrolnego

działał na podstawie upoważnienia nr RGK.0016.4.12.2013.4 z dnia 21 listopada 2013 r.

Kontrole przeprowadzono na wniosek GOPS w Białych Błotach, zlecenie Komisji Rewizyjnej nastąpiło uchwałą nr RGK.007.116.2013 Rady Gminy Białe Błota z dnia 31 października 2013 r. w sprawie zatwierdzenia planów prac Komisji Stałych Rady Gminy Białe Błota.

Przedmiotem kontroli była ocena realizacji jednego z podstawowych zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – praca z rodziną. 

Kontrola szczegółowa dotyczyła środowiska rodzinnego opisanego w artykule Katarzyny Piojda pt. „ Boją się mamy. Bo pije i bije.”,  opublikowanego w Gazecie Pomorskiej (załącznik nr 1)

Podczas kontroli Pani kierownik i pracownice GOPS omówiły szczegółowo zagadnienie i złożyły stosowne wyjaśnienia w oparciu o zgromadzoną dokumentację.
 
Zespół kontrolny zapoznał się szczegółowo z planem pracy z rodziną oraz z wykazem podjętych działań na rzecz rodziny, zawartym w piśmie z dnia 23 kwietnia 2013 r. GOPS 420.7/98/2013 wystosowanego do Biura Rzecznika Praw Dziecka. (załącznik nr 2)

Z ustaleń Zespołu kontrolnego wynika, że zarzuty opisane w wyżej przywołanym artykule nie odzwierciedlają faktycznych zdarzeń,  jak również rzeczywistego funkcjonowania rodziny, poza tym są dalece krzywdzące wobec bohaterki artykułu - podopiecznej GOPS w Białych Błotach.

Zgodnie z deklaracją Pani kierownik oraz pracownic GOPS  rodzina od kwietnia 2012 roku pozostaje w stałej współpracy z ośrodkiem. Ze strony ośrodka podejmowane są wszelkie działania przewidziane prawem mające na celu poprawienie funkcji  w obszarze, których rodzina jest niewydolna.
Zespól Kontrolny stwierdza, że bardzo ważnym i skutecznym instrumentem ułatwiającym podopiecznym ośrodka, a także pozostałym mieszkańcom gminy jest telefon dyżurny czynny 24 h. Umożliwi on pozyskiwanie informacji natychmiast po zdarzeniu oraz pozwoli pracownikowi GOPS podjęcie natychmiastowych działań prowadzących do rozwiązywania problemów tych mieszkańców, którzy znajdą się w trudnej sytuacji.

Załączniki do protokołu w aktach Komisji Rewizyjnej.



Wytworzył: Magdalena Maison (26 listopada 2013)
Opublikował: Magdalena Maison (13 stycznia 2014, 14:46:38)

Ostatnia zmiana: Magdalena Maison (13 stycznia 2014, 14:50:21)
Zmieniono: zm.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 787

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij