Sprawy do załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego:

  • wydawanie odpisów aktu: urodzenia, małżeństwa, zgonu
  • rejestracja noworodka
  • zawarcie małżeństwa w Urzędzie Stanu Cywilnego lub konkordatowego
  • zgłoszenie zgonu
  • wydawanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
  • wpisanie aktów zagranicznych: transkrypcja, urodzenia, małżeństwa, zgony
  • uznanie dziecka, nadanie dziecku nazwiska męża, matki
  • oświadczenie małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
  • wydawanie dowodów osobistych
  • nadanie medali za długoletnie pożycie
  • zmiana imienia lub nazwiska
  • sprostowania błędów pisarskich

Ewidencja ludności:

  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące
  • wymeldowanie z pobytu stałego
  • zameldowanie cudzoziemców
  • poświadczenie zameldowania
  • prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach o wymeldowanie na wniosek strony lub z urzędu
  • nadawanie numeru PESEL

Referat Finansowy;

  • podatek od nieruchomości od osób fizycznych - wymiar
  • podatek rolny od osób fizycznych - wymiar
  • podatek leśny od osób fizycznych - wymiar
  • podatek od nieruchomości od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - wymiar
  • podatek rolny od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - wymiar
  • podatek leśny od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej - wymiar
  • odroczenie terminu płatności podatku
  • odroczenie terminu zapłaty zaległości podatkowej
  • rozłożenie na raty zapłaty podatku
  • rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej
  • umorzenie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę
  • zaświadczenie uprawniające do otrzymania bonów paliwowych
  • podatek od środków transportowych

Referat Gospodarki Przestrzennej

  • Uzgodnienia melioracyjne
  • Bieżące utrzymanie rowów melioracyjnych
  • Wycinka drzew i krzewów
  • Podziały nieruchomości
  • Zawieranie umów na dzierżawę gruntów komunalnych
  • Opłata adiacencka, planistyczna
  • Numeracja porządkowa nieruchomości
  • Nazewnictwo ulic
  • Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
  • Wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
  • Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
  • Wydawanie zaświadczeń o zgodności planowanej inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
  • Przygotowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
  • Aktualizacja Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
  • Wgląd do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
  • Regulacja stanu prawnego nieruchomości gminnych,
  • Zbywanie, nabywanie nieruchomości,
  • Ustanawianie i wygaszanie ograniczonych praw rzeczowych,
  • Zawieranie i rozwiązywanie umów o charakterze obligacyjnym w zakresie mienia komunalnego,
  • Ustanawianie, wygaszanie prawa użytkowania wieczystego oraz rozliczanie opłat z tego tytułu,
  • Ustanawianie, wygaszanie prawa trwałego zarządu oraz rozliczanie, opłat z tego tytułu,
  • Regulacja odszkodowań i wynagrodzeń za utratę praw do nieruchomości,
  • Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy.

Referat Inwestycji

  • planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie:
  • udział w opracowaniu lub aktualizacji i zatwierdzaniu programu rozwoju lokalnego oraz wieloletniego programu inwestycyjnego gminy;
  • udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych w/w programów gospodarczych gminy, przy uwzględnieniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb społecznych;
  • określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót;
  • koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
  • ustalanie szacunkowego kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok;
  • dokonywanie wyboru wykonawcy robót w trybie zamówień i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług;
  • przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności dla inspektora nadzoru inwestorskiego;
  • sporządzanie wniosków o przyznanie pozabudżetowych środków finansowych na realizację inwestycji i remontów;
  • wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy;
  • przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez: sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów,
  • wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych,
  • sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania,
  • organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych;
  • opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi;
  • zapewnianie zgodności przeprowadzania w urzędzie przetargów na roboty, usługi i dostawy zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
  • wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania agroturystyki w gminie;
  • sporządzanie strategii rozwoju gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie;
  • wdrażanie strategii rozwoju społeczno-gospodarczego gminy, w tym opracowywanie programów operacyjnych do strategii;
  • sporządzanie i upowszechnianie materiałów kreujących pozytywny wizerunek gminy;
  • sporządzenie banku ofert gospodarczych oraz ich bieżące aktualizowanie;
  • przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych;
  • prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej w zakresie możliwości realizacji zadań infrastrukturalnych gminy na rzecz organizacji pozarządowych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz rolnictwa;
  • współdziałanie z referatami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudŜetowych;
  • nawiązywanie kontaktów i bieżąca współpraca z inwestorami zagranicznymi i krajowymi w zakresie możliwości inwestowania na terenie gminy;
  • podejmowanie działań i kreowanie inicjatyw lokalnych na rzecz programów zmierzających do aktywizacji gospodarczej i przeciwdziałaniu bezrobociu;
  • promocja gminy,
  • opracowywanie planu przeprowadzenia zamówień publicznych w oparciu o propozycje otrzymane z poszczególnych jednostek organizacyjnych;
  • opiniowanie wniosku o rozpoczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego;
  • opracowywanie ogłoszenia o zamówieniu publicznym;
  • opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
  • przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego wraz z wyborem wykonawcy, o ile wójt nie postanowi inaczej;
  • przygotowywanie umowy o zamówienie publiczne;
  • sporządzanie sprawozdań z realizacji zamówienia publicznego;
  • kompletowanie i przechowywanie dokumentacji zamówień publicznych;
  • monitorowanie przebiegu zamówień publicznych;
  • gromadzenie informacji o charakterze planistycznym i sprawozdawczym dotyczących realizacji zamówień publicznych;
  • prowadzenie systematycznej współpracy z osobami uczestniczącymi w postępowaniu o zamówienia publiczne w zakresie sporządzania dokumentacji w okresie planowania i przygotowania postępowań;
  • wykonywanie zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych,
  • współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustaleniu
  • orzekanie o przywróceniu do stanu pierwotnego pasa drogowego drogi gminnej lub zarezerwowanego terenu w razie jego naruszenia;
  • utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych należących do gminy i na innych terenach innych terenach określonych w ustawie poprzez uprzątanie i pozbywanie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń.
Ochrona środowiska
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.
  • Odbiór azbestu od mieszkańców Gminy Białe Błota.
  • Dofinansowanie do zmiany systemu grzewczego.
  • Udostępnianie informacji o środowisku.
  • Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
  • Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • Zezwolenie na prowadzenie hodowli lub trzymanie psa rasy uznanej za agresywną.
  • Deklaracje na odbiór odpadów komunalnych.
  • Skierowanie na sterylizację bezdomnych kotów.
  • Wnioski na bezpłatną karmę dla kotów wolno żyjących.
  • Zgłaszanie przydomowych oczyszczalni ścieków.

Wydział Komunikacji i Dróg - Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy Ośrodek zamiejscowy w Białych Błotach

  • rejestracja pojazdów

Wytworzył: Filip Dobiszewski (22 lipca 2003)
Opublikował: Filip Dobiszewski (22 lipca 2003, 11:34:31)

Ostatnia zmiana: Andrzej Pasek (21 grudnia 2015, 14:48:17)
Zmieniono: aktualizacja wpisu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 37990

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij