Ogłoszenie o naborze nr   08/2021

na wolne stanowisko urzędnicze 

w Urzędzie Gminy Białe Błota 

86-005 Białe Błota, ul. Szubińska 7

 

Opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Białe Błota 

w dniu  31 maja 2021 r. (www.bip.bialeblota.pl)

 

na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych             (Dz.U. z 2019r., poz. 1282)

 

Wójt Gminy Białe Błota

ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości, planowania i sprawozdawczości budżetowej w Referacie Budżetu,  w pełnym wymiarze czasu pracy 

 

I.      Zakres zadań wykonywanych na stanowisku obejmuje między innymi:

 

-        sporządzanie objaśnień i analiz w zakresie dochodów i wydatków gminy,

-        wprowadzanie danych i bieżąca obsługa programów budżetowych (BeSTi@, Księgowość Budżetowa – U.I. Info-System Sp. j.),

-        prowadzenie ewidencji księgowej budżetu (dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów, należności i zobowiązań),

-        sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań z operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych (jednostkowych oraz zbiorczych),

-        kontrola  formalno-rachunkowa sprawozdań jednostek organizacyjnych gminy,

-        obsługa edytora aktów prawnych LEGISLATOR,

-        publikacja dokumentów  pionu finansowego w Biuletynie Informacji Publicznej,

-        dekretowanie i dokonywanie zapisów księgowych operacji i zdarzeń finansowych realizowanych na rachunkach bankowych budżetu Gminy na podstawie dokumentacji bankowej oraz dowodów księgowych,

-        weryfikowanie i porównywanie stanów obrotów i sald kont analitycznych ze stanem obrotów i sald kont syntetycznych budżetu,

-        ewidencja i rozliczenie środków na wydatki niewygasające,

-        rozliczanie jednostek organizacyjnych gminy z realizacji dochodów i wydatków budżetowych na podstawie zestawienia operacji na rachunku bankowym budżetu z danymi wykazanymi w sprawozdaniach, 

-        aktualizowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wzorów wniosków dotyczących załatwianych spraw,

-        przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta, uchwał Rady Gminy w zakresie realizowanych zadań,

-        realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń i poleceń służbowych Wójta,

-        przygotowywanie dokumentów wytworzonych na stanowisku pracy do archiwizacji.

-        sporządzanie wymaganych sprawozdań, analiz i informacji związanych z zakresem obowiązków.

-        prowadzenie dokumentacji związanej z pracą na powierzonym stanowisku zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt.

 

 

                                                                                                   

II.    Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem :

a/ niezbędne:

 

-        wykształcenie wyższe na kierunku finanse, rachunkowość,

-        staż pracy: co najmniej 6 miesięczny staż pracy w jednostkach samorządu  terytorialnego w zakresie księgowości budżetowej,

-        znajomość przepisów:

 

Ø ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.  z 2021r., poz. 735)

Ø ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 305),

Ø ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. , poz. 217)

Ø ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.)

Ø ustawa z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r., poz.685 z późn. zm.)

Ø ustawa z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 289)

-        umiejętność obsługi komputera i znajomość oprogramowania MS Office ( w tym bardzo dobra znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel),

-        komunikatywność, 

-        wysoka kultura osobista,

-        prawo jazdy kat. B

-        obywatelstwo polskie,

-        kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

-        kandydat  nie był  skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

-        cieszy się nieposzlakowaną opinią.

 

b/ dodatkowe: 

 

-        ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2020 r. , poz.713 z późn. zm),

-        ogólna znajomość zagadnień dotyczących obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnych,

-        umiejętność redagowania pism urzędowych z uwzględnieniem estetyki pisma, 

 

 

III.   Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

-          usytuowanie stanowiska pracy:  budynek piętrowy, schody, bez windy,

-          obsługa urządzeń wyposażonych w monitory ekranowe

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu kwietniu 2021 roku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.

 

 

 

IV.  Oczekujemy na Państwa pisemne zgłoszenia zawierające:

-          list motywacyjny,

-          życiorys /CV/  z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej,

-          kserokopie dyplomu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia,

-          kserokopie dokumentów o posiadanych dodatkowych kwalifikacjach, uprawnieniach, umiejętnościach, ukończonych szkoleniach, 

-          kserokopie dokumentów poświadczających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwo pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu itp.),

-          oświadczenie osoby ubiegającej się o zatrudnienie - według wzoru załączonego                              w ogłoszeniu.

 

-          kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.                  2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019r., poz. 1282) jest obowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

V.    Wymagane dokumenty można składać :

-     osobiście:

W biurze obsługi klienta Urzędu Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7, 

 

-          przesłać pocztą na adres:

Urząd Gminy Białe Błota

86-005 Białe Błota, ul. Szubińska 7

 

w terminie do 10 czerwca 2021 roku  

 

w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze                     ds. księgowości, planowania i sprawozdawczości budżetowej - ogłoszenie Nr  08/2021”

 

VI.  Inne informacje:

- O zakwalifikowaniu do II etapu naboru – kandydaci zostaną powiadomieni drogą e-mail lub telefonicznie.

-  Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

- Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy po określonym terminie lub będą niekompletne, nie będą rozpatrywane. O zachowaniu terminu decyduje odpowiednio data wpływu                                   w sekretariacie Urzędu Gminy Białe Błota lub data stempla pocztowego.

- Z kandydatem wyłonionym w drodze konkurencji zostanie zawarta umowa o pracę.

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej: www.bip.bialeblota.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7.

 

 

 

 
klauzula informacyjna kandydata ubiegającego się o pracę wraz z oświadczeniem.docx
 



Załączniki:

klauzula informacyjna kandydata ubiegającego się o pracę wraz z oświadczeniem.docx