W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Białe Błota

ul. Szubińska 7

86-005 Białe Błota

tel. (+48) 52 311 17 00
fax (+48) 52 311 17 33

Wykaz telefonów bezpośrednich

EBOI: bialeblota.eboi.pl

serwis www: bialeblota.pl

NIP URZĄD 9531044265
NIP GMINA  5542841796

e-mail: sekretariat@bialeblota.eu

SG.0050.44.2016

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Białe Błota
z dnia
w sprawie ustalenia podstawowych parametrów przyjętych do prac nad projektem budżetu gminy na 2017 rok.
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ) , Uchwały Nr XX/220/2008 Rady Gminy Białe Błota z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządza się, co następuje:
 
§ 1
 
1. Przyjąć do prac nad budżetem gminy na 2017 r. procentowe wskaźniki wzrostu i obniżenia 
    stawek podatkowych w następujących wysokościach:
a) dla podatku od nieruchomości w zakresie opodatkowania:
- budynków mieszkalnych, budynków pod działalność gospodarczą, pozostałych budynków
  wzrost maksymalnie do 3 % ,
- budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu 
  kwalifikowanym materiałem siewnym oraz związanych z udzielaniem świadczeń
  zdrowotnych obniżenie stawki maksymalnie  0 %,
- budowli, do wysokości 2 % wartości budowli,
- gruntów pozostałych oraz związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
  wzrost maksymalnie do 3,5 % ,
b) dla podatku od środków transportowych wzrost 0 %.
 
2. Przyjąć procentowe wskaźniki wzrostu dochodów w następujących wysokościach:
a) dla pozostałych podatków i opłat wzrost maksymalnie do 3 %,
b) dla pozostałych dochodów wzrost maksymalnie do 3 %.
 
3. Wpływy ze sprzedaży dzierżawy mienia gminnego ustalić szacunkowo.
 
4. Dochody z tytułu udziału gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa  -
    wpływy z PIT według prognozy Ministra Finansów.
 
5. Subwencje według prognozy Ministra Finansów.
 
§ 2
 
1. Przyjąć następujące wskaźniki procentowe wydatków bieżących:
a) na wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń:
- w Dz. 750 Administracja publiczna , średnioroczny skutek podwyżki wynagrodzeń 3 %, w  
  wynagrodzeniach uwzględnić nagrody jubileuszowe, fundusz nagród oraz nadgodziny
  dla  pracowników,
- w Dz. 801 Oświata i wychowanie oraz Dz. 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
  i Dz. 853  Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
  * dla nauczycieli zgodnie z Rozporządzeniem MEN i subwencją oświatową,
  * pracownicy administracji i obsługi średnioroczny skutek podwyżki wynagrodzeń 3 %, 
     w wynagrodzeniach uwzględnić nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne,
     fundusz nagród,
- Dz. 851 Ochrona zdrowia i Dz. 852 Pomoc społeczna
a) średnioroczny skutek podwyżki wynagrodzeń 3 %, w  wynagrodzeniach uwzględnić nagrody jubileuszowe, fundusz nagród oraz nadgodziny dla  pracowników,
 
b) rzeczowe na zadania bieżące we wszystkich rozdziałach klasyfikacji budżetowej
    na poziomie 2016 r.
 
c) dotacje dla GCK wzrost o 3 % do wielkości z 2016 r.
 
d) dotacje dla stowarzyszeń wzrost o 25 % wielkości z 2016 r.
 
§ 3
 
Ustalić wydatki na inwestycje w wysokości  ok. 7 600 000,00 zł .
 
§ 4
 
Ustalić rezerwę budżetową w wysokości od 0,1 % do 1 % planowanych wydatków.
 
§ 5
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
Wójt Gminy
 
Maciej Kulpa
 
 
 
 
 

Powiadom znajomego