Rejestr Instytucji Kultury
Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania danych w nich zawartych
Wymagane dokumenty
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Białe Błota prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U.2020 r., poz. 194 ze zm.), zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury
(Dz. U.2012 r., poz. 189).
Sposób prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury, w tym zakres danych zamieszczanych w rejestrze, tryb dokonywania wpisów, zmian i wykreśleń wpisów określa w/w rozporządzenie.
- Rejestr instytucji kultury, zwany dalej „rejestrem” prowadzony jest w postaci elektronicznej;
- Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się
i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową; - Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikacje w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu
z rejestru albo księgi rejestrowej; - Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie;
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony;
- Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej;
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze;
Opłaty
Zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U.2023 r. poz. 2111 ) – wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej w Urzędzie Gminy Białe Błota należy dokonywać na konto
74 81421020 0000 3098 2000 0001
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy Oddział Białe Błota, ul. Guliwera 13,
tel. 52 381 40 92
Do wniosku o wydanie poświadczenia odpisu z rejestru księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
Termin i sposób załatwienia
Odpis przesyła/przekazuje się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dania otrzymania wniosku.
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Białe Błot
- Szubińska 7
86-005 Białe Błota
Komórka prowadząca sprawę
Referat Organizacyjny Urzędu Gminy Białe Błota
ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota
tel. 52 311 17 71,
Podstawa prawna
- 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U.2020 r., poz. 194 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U.2012r., poz. 189).