W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Białe Błota

ul. Szubińska 7

86-005 Białe Błota

tel. (+48) 52 311 17 00
fax (+48) 52 311 17 33

Wykaz telefonów bezpośrednich

EBOI: bialeblota.eboi.pl

serwis www: bialeblota.pl

NIP URZĄD 9531044265
NIP GMINA  5542841796

e-mail: sekretariat@bialeblota.eu

Wydanie zaświadczenia o nadanym numerze porządkowym budynku

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Referat Gospodarki Przestrzennej

Podstawa prawna:

  1. Art. 217 – art. 220 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 735 ze zm.).
  2. Art. 47a, art. 47b ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1990 ze zm.).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek – w załączeniu.
  2. Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.
  3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia w kwocie 17 zł.

Opłaty:

Na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 1923), zgodnie z załącznikiem do tej ustawy (część II ust. 21):

  • w kwocie 17 zł za zaświadczenie, płatne z chwilą złożenia wniosku, na konto: Gmina Białe Błota, Bank Spółdzielczy Oddział Białe Błota, nr 74 8142 1020 0000 3098 2000 0001.

Termin odpowiedzi:  

Do 7 dni

Jednostka odpowiedzialna:

Wójt Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota.

Miejsce złożenia dokumentów / załatwienia sprawy:

  • Przyjmowanie wniosków: Urząd Gminy Białe Błota, Biuro Obsługi Klienta, ul. Szubińska 7 w Białych Błotach (pokój nr 1) w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota.
  • Odbiór dokumentu zgodnie z oświadczeniem wnioskodawcy we wniosku: w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości Urzędu Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 57 w Białych Błotach, pokój nr 4, w godzinach 730-1530 (poniedziałek i czwartek), 730-1700 (wtorek) lub 730-1400 (piątek) lub pocztą na adres podany przez wnioskodawcę.
  • Dodatkowe informacje: na miejscu - w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości Urzędu Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 57 w Białych Błotach, pokój nr 4, w podanych wyżej godzinach pracy lub telefonicznie pod nr. 523111769, 523111777.

Tryb odwoławczy:

Stosownie do art. 219 Kodeksu postępowania administracyjnego odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Wójta Gminy Białe Błota w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Zażalenie składa się w sekretariacie tut. Urzędu lub przesyła pocztą na adres Urzędu Gminy Białe Błota.

Uwagi:

Zaświadczenie o numerze porządkowym Urząd wydaje dla nieruchomości, która posiada już nadany numer porządkowy.

Zaświadczenie o numerze porządkowym nieruchomości może być dokumentem niezbędnym do notariusza - przy sprzedaży lub kupnie działki, do Sądu - Wydziału Ksiąg Wieczystych, celem aktualizacji położenia działki lub do innych organów (urząd skarbowy, starostwo itp.).

Zgodnie z art. 47b ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne 
i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 1990 ze zm.) właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym, a także obowiązek oświetlenia tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustalenie tego numeru.

Stosownie do art. 64 § 1 ustawy z dnia 20 maja 1971r. Kodeks wykroczeń (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 2008 ze zm.) kto będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia 
w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki, a także nie dopełnia obowiązku oświetlenia tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości podlega karze grzywny do 250 zł albo karze nagany. 

Załączniki

Powiadom znajomego