W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Białe Błota

ul. Szubińska 7

86-005 Białe Błota

tel. (+48) 52 311 17 00
fax (+48) 52 311 17 33

Wykaz telefonów bezpośrednich

EBOI: bialeblota.eboi.pl

serwis www: bialeblota.pl

NIP URZĄD 9531044265
NIP GMINA  5542841796

e-mail: sekretariat@bialeblota.eu

RGK.0007.2.2015

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Białe Błota
z dnia
w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2015-2024.
na podstawie art. 226, art. 227, art. 228, art. 230 ust.6 oraz art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885, poz.938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146 ), art. 18, ust. 2, pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2013 r. poz. 594, poz.645, poz. 1318 i z 2014 r. poz. 379 i 1072 ) uchwala się, co następuje:
status uchwały uchylona
Uwagi * Uchwała traci moc w związku z podjęciem uchwały nr RGK.0007.148.2015 Rady Gminy Białe Błota z dnia 29.12.2015 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2016- 2024.
§ 1. Uchwalić Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Białe Błota na lata 2015-2024 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2015-2024, zgodnie z załącznikiem nr 1.
 
§ 2. Określić wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2015-2018, zgodnie z załącznikiem nr 2.
 
§ 3.1. Upoważnić Wójta Gminy Białe Błota do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć, określonych w załączniku nr 2. 
 
2. Upoważnić Wójta Gminy Białe Błota do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. 
 
3. Upoważnić Wójta Gminy Białe Błota do przekazania upoważnień w zakresie zaciągania zobowiązań, określonych w § 3, ust.1 i 2 Uchwały, kierownikom jednostek organizacyjnych realizujących przedsięwzięcia ujęte w załączniku nr 2.
 
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 5. Traci moc Uchwała Nr RGK.0007.141.2013 Rady Gminy Białe Błota z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Białe Błota na lata 2014-2022 zmieniona :
- Uchwałą Nr RGK.0007.2.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 30 stycznia 2014 r.
- Zarządzeniem Nr SG.0050.12.2014 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 6 lutego 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.16.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 27 lutego 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.30.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 27 marca 2014 r.
- Zarządzeniem Nr SG.0050.28.2014 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 15 kwietnia 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.49.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 24 kwietnia 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.70.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 29 maja 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.85.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 24 czerwca 2014 r.
- Zarządzeniem Nr SG.0050.53.2014 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 26 czerwca 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.110.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 28 sierpnia 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.126.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 13 października 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.128.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 30 października 2014 r.
- Uchwałą Nr RGK.0007.161.2014 Rady Gminy Białe Błota z dnia 30 grudnia 2014 r.
- Zarządzeniem Nr SG.0050.113.2014 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 31 grudnia 2014 r.
 
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. 
Przewodniczący Rady Gminy
Jacek Grzywacz

Objaśnienie
do Wieloletniej Prognozy Finansowej
Gminy Białe Błota na lata 2015-2024
 
Zgodnie z art. 227, ust. 1 ustawy o finansach publicznych Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Białe Błota została opracowana na lata 2015-2024. Okres objęty WPF wynika bezpośrednio z okresu na jaki przyjęto limity wydatków na przedsięwzięcia inwestycyjne. Prognoza kwoty długu stanowi część WPF i została sporządzona na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania i obejmuje lata 2015-2024.
Wieloletnia Prognoza Finansowa ma na celu przeprowadzenie oceny sytuacji finansowej gminy przez organy gminy jak również przez innych zainteresowanych. Jest dokumentem zapewniającym wieloletnią perspektywę prognozowania finansowego. Powinna odzwierciedlać kierunki i plany rozwoju Gminy.
 
WPF obejmuje prognozę kwoty długu, która stanowi załącznik nr 1 oraz wykaz realizowanych i planowanych do realizacji przedsięwzięć, który stanowi załącznik nr 2.
 
WPF jest sporządzana w oparciu o dane finansowo-statystyczne występujące w latach poprzednich. 
Do celów opracowania WPF przeprowadzono analizę dochodów i wydatków w latach 2008-2014. Dochody bieżące od 2008 do 2014 r. wzrosły o 164,17 % tj. o 25 921 767,51 zł,  natomiast wydatki bieżące wzrosły o 192,62 % tj. o 26 757 201,75 zł. Wzrosła również liczba osób zameldowanych o 3315 osób.
 
WPF określa dla każdego roku objętego prognozą :
1. Dochody ogółem, z tego:
a) dochody bieżące, w tym środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej,
b) dochody majątkowe, w tym dochody ze sprzedaży majątku i środki pochodzące z budżetu 
     Unii Europejskiej.
2. Wydatki ogółem, z tego:
a) wydatki bieżące, w tym:
- na projekty realizowane przy udziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
- na obsługę długu,
- na wynagrodzenia i pochodne,
- związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego.
b) wydatki majątkowe, w tym:
- na projekty realizowane przy udziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
- wydatki objęte limitem art. 226, ust. 4 ufp.
3. Wynik budżetu.
4. Przeznaczenie nadwyżki lub źródła sfinansowania deficytu.
5. Przychody i rozchody.
6. Kwotę długu.
7. Wyliczenie indywidualnego wskaźnika zadłużenia oraz relacji, o której mowa w art.243 
    ustawy o finansach publicznych.
8. Kwotę nadwyżki planowanej w poszczególnych latach objętych prognozą i jej 
    przeznaczenie.
 
Dane historyczne
 
Dochody ogółem w roku 2008 wynosiły 43 935 709,56 zł, w roku 2009 - 46 115 818,73 zł, o 14,96 % większe niż w roku poprzednim, w roku 2010 – 50 771 696,19 zł, o 10,10% więcej niż w 2009 r. w roku 2011 – 52 241 820,63 zł, o 2,90 % większe od roku poprzedniego, w roku 2012 – 59 740 536,98 zł, o 14,35 % więcej niż w roku 2011, w roku 2013 – 64 257 675,45 zł, o 7,56 % więcej niż w roku 2012, w roku 2014 wg. stanu na dzień 30 września – 79 448 340,46 zł o 23,35 % więcej niż w roku poprzednim.
 
Wydatki ogółem w roku 2008 wynosiły 44 007 805,22 zł, w roku 2009 – 56 022 550,17 zł i były wyższe o 27,3 % od roku ubiegłego, w roku 2010 – 54 754 057,76 zł stanowiły 97,73 % wydatków 2009 r. w roku 2011 - 58 655 428,88 zł, wyższe o 7,12 % od roku ubiegłego, w roku 2012 – 65 194 421,77 zł, wyższe o 11,15 % od roku poprzedniego, w roku 2013 – 65 536 301,54 zł, wyższe o 0,52 % od roku poprzedniego, w roku 2014 wg. stanu na dzień 30 września 81 612 782,46 zł o 24,53 % większe niż w 2013 r.
 
Prognozowane wielkości dochodów oraz planowanych wydatków na poszczególne lata przedstawia się następująco:
 
 
 
 
 
Prognoza 2015 rok 
1. Dochody ogółem w wysokości 72 504 000,00 zł, w tym:
a/ dochody bieżące 67 848 500,00 zł, stanowią 93,57 % dochodów ogółem
b/ dochody majątkowe  4 655 500,00 zł, stanowią  6,43 % dochodów ogółem.
Na dochody majątkowe składają się dochody:
a/ uzyskane ze sprzedaży majątku gminy w kwocie 1 000 000,00 zł, planowane dochody pochodzić będą ze  zbycia działek budowlanych w miejscowościach Kruszyn Krajeński 0,3000 ha,  Łochowice 0,5000 ha i Murowaniec w cenach osiągniętych w postępowaniach przetargowych.
b/ środki otrzymane z budżetu Unii Europejskiej wysokości  3 655 500,00 zł związane z realizacją zadania inwestycyjnego :
- ,, Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap III ” kwota 3 655 500,00 zł. 
 
Prognozowane dochody ogółem na 2015 r. stanowią 91,25 % planowanych na III kwartał 2014 r. 
 
Dochody bieżące to podatki i opłaty, udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa wzrost o 12,43 % ( PDOF i PDOP ), subwencje ogólne wzrost o 9,87 % w tym subwencja oświatowa, dochody z majątku gminy oraz dotacje celowe na realizację zadań zleconych i własnych.
Wzrost dochodów bieżących jest skutkiem wzrostu podstawy opodatkowania. Wzrost podstawy opodatkowania jest wynikiem dynamicznie rozwijającego się budownictwa mieszkaniowego i związanego z działalnością gospodarcza, przeprowadzanymi kontrolami podatkowymi w terenie. 
Stawki podatków lokalnych zostały zachowane na poziomie 2014 r.
Planowane wpływy z podatku od nieruchomości na 2015 r. są wyższe o 6,10 % w stosunku do planu na III kwartał 2014 r.
Gmina bardzo szybko i dynamicznie się rozwija,  wzrasta liczba zameldowanych mieszkańców, zwiększa się też liczba dzieci w szkołach, przedszkolu i żłobku.
 
2. Wydatki ogółem w wysokości 72 972 498,00 zł,  w tym: 
a/ wydatki bieżące 58 043 125,00 zł, stanowią 79,55 % wydatków ogółem,
b/ wydatki majątkowe 14 929 373,00 zł, stanowią 20,45 % wydatków ogółem.
Wydatki majątkowe dotyczą : 
a/ zadań kontynuowanych :
- Budowa ulic Duńska, Daleka, Cynowa i Cała w Białych Błotach,
- Projekt i budowa nawierzchni ul. Azalowej w Białych Błotach,
- Projekt i budowa ul. Bluszczowej i odcinek ul. Ułańskiej w Cielu,
- Budowa II etapu ul. Wierzbowej, Opalowej i św. R. Kalinowskiego w Murowańcu,
- Budowa ul. Zabytkowej w Przyłękach – etap II,
- Budowa ul. Zadajnikowej w Prądkach,
- Projekt i budowa głównych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy w sołectwie Zielonka ul.  
   Żołędziowa, ul. Jodłowa, ul. Wrzosowa, ul. Bydgoska, 
- Projekt i budowa kanalizacji deszczowej w Białych Błotach ( Czerska/Jantarowa, ul. Barycka, ul. 
  Barwinkowa, ul. Czerska/Centralna, ul. Centralna na odcinku od ul. Niedzielnej do ul. Modrej),
- Projekt i budowa nawierzchni ul. Kanałowej i Spokojnej w Łochowicach,
- Projekt i budowa nawierzchni ul. Żurawinowej i Liściastej w Łochowie,
- Projekt i budowa ścieżki pieszo-rowerowej Łochowo-Łochowice,
- Projekt i budowa ul. Ślesińskiej w Łochowicach,
- Projekt i budowa nawierzchni ul. Kaplicznej w Białych Błotach,
- Budowa ul. Czerskiej w Białych Błotach na odcinku od ul. Centralnej do końca Czerskiej,
- Zabudowa ogrodu zimowego na tarasie świetlicy socjoterapeutycznej Małgosia w Cielu,
- Budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap II,
- Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap III,
 
b/ zadań nowo rozpoczętych:
- Projekt i budowa ul. Betonowej w Białych Błotach + etap I projekt i budowa odwodnienia,
- Projekt ul. Chlebowej i Iglastej w Białych Błotach,
- Projekt ul. Zawiła, Ezopa, Boruty w Białych Błotach,
- Budowa zjazdu w ul. Narcyzową w Lipnikach,
- Zakup gruntów,
- Zakup torby ratownictwa medycznego PSP-R1 dla  OSP w Łochowie,
- Budowa szkoły w Cielu,
- Zakup zestawów tablic interaktywnych dla szkół,
- Zakup sprzętu komputerowego na potrzeby GOPS,
 
 
 
 
- Zakup samochodu osobowego dla WTZ ,, Dąb ‘’ w Białych Błotach,
- Projekt i budowa oświetlenia dróg na terenie gminy,
- Budowa systemu monitoringu w sołectwach Przyłęki i Zielonka,
- Wyposażenie placu zabaw przy świetlicy w Trzcińcu,
- Budowa sceny widowiskowej na placu w Lisim Ogonie,
- Zakup sprzętu sportowo-rekreacyjnego dla młodzieży i dorosłych dla sołectwa Łochowo,
- Budowa budynku sportowo - świetlicowego przy Szkole Podstawowej w Przyłękach,
 
W ramach wydatków bieżących wyodrębnia się wydatki :
- na obsługę długu w kwocie 2 100 000,00 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane w kwocie 27 815 206,92 zł,
- wydatki związane z funkcjonowaniem organów JST w kwocie 5 380 421,00 zł.
3. Wynik budżetu – deficyt budżetu w wysokości 468 498,00 zł,
4. Kwota przychodów związana z zaciągnięciem kredytów planowana jest w wysokości 
    6 516 260,04 zł.
5. Rozchody związane ze spłatą zobowiązań będą wynosić 6 047 762,04 zł,
6. Prognozowana kwota długu zaciągniętego i planowanego do zaciągnięcia z tytułu kredytów i 
    pożyczek na dzień 31.12.2015 r. będzie kształtowała się na poziomie 34 583 939,95 zł.
 
Począwszy od 2014 r. każda gmina ustala indywidualny wskaźnik zadłużenia. Wskaźnik liczony jest na podstawie wielkości wynikających ze sprawozdań z trzech ostatnich lat.
Relacja danego roku budżetowego tj. spłata rat pożyczek, kredytów i odsetek do dochodów ogółem musi być mniejsza lub równa średniej arytmetycznej z obliczonych trzech kolejnych lat relacji dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu.
 
Relacja roku 2015 wynosi 11,24 % <  a średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 14,45 %.
Przy nie dotrzymaniu wskaźnika ( relacja odwrotna ) Rada Gminy nie może uchwalić budżetu Gminy i Wieloletniej Prognozy Finansowej.
 
Prognoza 2016 r.
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 72 913 000,04 zł, w tym bieżące 71 913 000,04 zł, a majątkowe 1 000 000,00 zł w tym ze sprzedaży działek budowlanych 1 000 000,00 zł.  Dochody majątkowe  stanowią 1,38 % planu dochodów ogółem, natomiast dochody bieżące 98,62 %.
W 2016 r. do sprzedaży przeznacza się grunty w następujących miejscowościach : Kruszyn Krajeński 0,1500 ha,  Łochowice 0,3000 ha i Lisi Ogon 0,3000 ha w cenach osiągniętych w postępowaniach przetargowych.
 
Wydatki ogółem zostały zaplanowane w kwocie 66 135 053,13 zł w tym bieżące 57 000 053,13 zł, 
a majątkowe w kwocie  9 135 000,00 zł. Wydatki majątkowe stanowią 13,81 % planu wydatków ogółem.
Budżet planuje się z nadwyżką w wysokości 6 777 946,91 zł.
W 2015 r. do spłaty rat kredytów i pożyczek jest kwota 6 777 946,91 zł i odsetek 1 900 000,00 zł.
Planowane przychody z kredytów to kwota 0 zł, a przewidywane zadłużenie na koniec roku będzie wynosiło 27 805 993,04 zł.
Relacja roku 2016 wynosi 11,90 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat to 15,12 %.
Dochody bieżące to wpływy z podatków i opłat lokalnych, udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, subwencje, dochody z mienia komunalnego oraz inne dochody.
Wzrost dochodów bieżących wynika ze wzrostu stawek podatków i opłat lokalnych, naliczanej opłaty
adiacenckiej od wzrostu wartości nieruchomości w związku z podziałami nieruchomości, większych wpływów z PDOF oraz subwencji oświatowej.
 
Prognoza 2017 rok 
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 75 040 000,00 zł, w tym bieżące 74 040 000,00 zł majątkowe 1 000 000,00 zł . Dochody majątkowe pochodzić mają ze sprzedaży działek budowlanych i stanowią 1,34 % planu dochodów ogółem. 
W 2017 r. do sprzedaży przeznacza się grunty w następujących miejscowościach : Kruszyn Krajeński 0,3500 ha,  Łochowice 0,3000 ha, Zielonka 0,1500 ha w cenach osiągniętych w postępowaniach przetargowych.
 
Wydatki ogółem zaplanowano w wysokości 68 130 764,96 zł, w tym majątkowe 10 338 312,00 zł i bieżące 57 792 452,96 zł i stanowią 84,83 % planu wydatków ogółem.
Budżet planuje się z nadwyżką budżetową w wysokości 6 909 235,04 zł.
W 2017 r. do spłaty rat kredytów i pożyczek jest kwota 6 909 235,04 zł oraz odsetek 1 700 000,00 zł.
 
 
 
 
Raty kredytów i pożyczek planuje się spłacać z nadwyżki budżetowej i po spłatach dług będzie wynosił 20 896 758,00 zł.
Relacja roku 2017 wynosi 11,47 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi  17,49 %.
 
Prognoza 2018 rok
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 77 231 200,00 zł, w tym bieżące 76 231 200,00 zł, majątkowe 1 000 000,00 zł. Dochody majątkowe pochodzić mają ze sprzedaży działek budowlanych i stanowią 1,30 % planu dochodów ogółem. 
W 2018 r. do sprzedaży przeznacza się grunty w następujących miejscowościach : Kruszyn Krajeński 0,3000 ha,  Łochowice 0,2000 ha, Przyłęki 0,3000 ha w cenach osiągniętych w postępowaniach przetargowych.
Dochody ogółem są wyższe od 2017 r.  o  3,00 %. 
 
Wydatki ogółem zaplanowano w kwocie 69 972 886,05 zł w tym bieżące 59 000 000,05 zł i majątkowe 
10 972 886,00 zł, które stanowią 15,69 % wydatków ogółem.
Wydatki bieżące są o 2,08 % wyższe od roku 2017. Wydatki bieżące są przeznaczone na realizację zadań bieżących własnych, zleconych i powierzonych umowami. To wynagrodzenia i pochodne od nich naliczone, pracowników oświaty, pomocy społecznej, administracji, wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy (Rada Gminy i Wójt ), koszty utrzymania wszystkich obiektów, które nie generują dochodów.  
Budżet planuje się z nadwyżką budżetową w wysokości 7 258 313,95 zł.
W 2018 r. do spłaty rat kredytów i pożyczek jest kwota 7 258 313,95 zł i odsetek 1 400 000,00 zł.
Raty kredytów i pożyczek planuje się spłacać z nadwyżki budżetowej i po spłatach dług będzie wynosił  13 638 444,05 zł.
Relacja roku 2018 wynosi 11,21 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 19,90 %.
 
Prognoza 2019 rok
Dochody zostały zaplanowane w wysokości 77 735 800,00 zł, w tym bieżące 76 735 800,00 zł, i majątkowe 1 000 000,00 zł. Dochody majątkowe pochodzić mają ze sprzedaży działek budowlanych i stanowią 1,29 % planu dochodów ogółem. 
W 2019 r. do sprzedaży przeznacza się grunty w następujących miejscowościach : Kruszyn Krajeński 0,3000 ha,  Łochowice 0,1500 ha, Zielonka 0,1500 ha, Murowaniec 0,0800 ha w cenach osiągniętych w postępowaniach przetargowych.
 
Wydatki ogółem zostały zaplanowane w kwocie 72 502 845,00 zł w tym wydatki bieżące 
60 828 508,00 zł tj. 85,07 % wydatków ogółem i wydatki majątkowe 11 674 337,00 zł, które stanowią 16,11 % wydatków ogółem.
Wydatki bieżące są wyższe o 3,10 % od roku poprzedniego i jest to kwota 1 828 507,95 zł.
Wzrost wydatków bieżących wiąże się ze zwiększającymi się do realizacji zadaniami, wzrostem liczby mieszkańców, większą liczbą dzieci w żłobkach, przedszkolach i szkołach.
Budżet planuje się z nadwyżką budżetową w wysokości 5 232 955,00 zł.
W 2019 r. do spłaty rat kredytów i pożyczek jest kwota 5 232 955,00 zł i odsetek 1 000 000,00 zł.
Raty kredytów i pożyczek planuje się spłacać z nadwyżki budżetowej i po spłatach dług będzie wynosił  8 405 489,05 zł.
Relacja roku 2019 wynosi  8,02 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 22,80 %.
 
Prognoza 2020 rok
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 78 270 500,00 zł, w tym bieżące 77 270 500,00 zł, a majątkowe 1 000 000,00 zł. Dochody majątkowe pochodzić mają ze sprzedaży działek budowlanych i stanowią 1,28 % planu dochodów ogółem. 
W 2020 r. do sprzedaży przeznacza się grunty w następujących miejscowościach : Kruszyn Krajeński 0,3000 ha,  Przyłęki 0,2500 ha, Łochowo 0,2000 ha, w cenach osiągniętych w postępowaniach przetargowych.
 
Wydatki ogółem zostały zaplanowane w kwocie 74 655 866,00 zł w tym wydatki bieżące 
62 115 446,00 zł i wydatki majątkowe 12 540 420,00 zł, które stanowią 16,80 % wydatków ogółem.
Budżet planuje się z nadwyżką budżetową w wysokości 3 614 634,00 zł.
W 2020 r. do spłaty rat kredytów i pożyczek jest kwota 3 614 634,00 zł i odsetki   800 000,00 zł
Raty kredytów i pożyczek planuje się spłacać z nadwyżki budżetowej i po spłatach dług będzie wynosił  4 790 855,05 zł.
Relacja roku 2020 wynosi 5,64 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 22,78 %.
 
 
 
 
 
 
 
Prognoza 2021 rok
Dochody zostały zaplanowane w wysokości 79 836 000,00 zł, w tym dochody bieżące 78 836 000,00 zł, a dochody majątkowe w kwocie 1 000 000,00 zł, które pochodzić będą ze sprzedaży mienia komunalnego.
W 2021 r. do sprzedaży przeznacza się grunty w następujących miejscowościach : Zielonka 0,1500 ha, Przyłęki 0,2000 ha,  Kruszyn Krajeński 0,2500 ha, a kwota dochodów zostanie pozyskana w wartościach uzyskanych w postępowaniach przetargowych.
 
Wydatki ogółem w kwocie 77 500 820,00 zł w tym wydatki bieżące 63 728 708,00 zł stanowiące 82,22 % wydatków ogółem oraz wydatki majątkowe 13 772 112,00 zł, które stanowią 17,78 % wydatków ogółem.
Budżet planuje się z nadwyżką budżetową w wysokości 2 335 180,00 zł.
W 2021 r. do spłaty rat kredytów i pożyczek jest kwota 2 335 180,00 zł i odsetki 400 000,00 zł
Raty kredytów i pożyczek planuje się spłacać z nadwyżki budżetowej i po spłatach dług będzie wynosił  2 455 675,05 zł.
Relacja roku 2021 wynosi 3,43 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 22,00 %.
 
Prognoza 2022 rok
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 81 432 000,00 zł, z tego dochody bieżące 
80 432 000,00 zł, a dochody majątkowe 1 000 000,00 zł w tym dochody ze sprzedaży majątku gminy 1 000 000,00 zł.
Do sprzedaży zostaną przeznaczone grunty w miejscowościach:  Łochowice 0,2500 ha, Lisi Ogon 0,2500 ha, Kruszyn Krajeński 0,1500 ha, a kwota dochodów zostanie pozyskana w wartościach uzyskanych w postępowaniach przetargowych.
Dochody bieżące stanowią 98,77 % dochodów ogółem , a dochody majątkowe to 1,23 % dochodów ogółem.
 
Wydatki ogółem zostały zaplanowane w wysokości 79 196 820,00 zł, z tego wydatki bieżące 
65 000 000,00 zł, a wydatki majątkowe 14 196 820,00 zł. Budżet planuje się z nadwyżką w wysokości 2 235 180,00 zł.
W 2022 r. do spłaty rat pożyczek, kredytów jest kwota 2 235 180,00 zł i odsetki 200 000,00 zł.
Raty planuje się spłacać z nadwyżki i po spłatach dług będzie wynosił  220 495,05 zł.
Relacja roku 2022 wynosi 2,99 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 20,86 %.
 
Prognoza 2023 rok
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 83 060 000,00 zł, z tego dochody bieżące 
82 560 000,00 zł, a dochody majątkowe 500 000,00 zł w tym dochody ze sprzedaży majątku gminy 500 000,00 zł.
Do sprzedaży zostaną przeznaczone grunty w miejscowościach : Lisi Ogon 0,2500 ha, Kruszyn Krajeński 0,1500 ha, Murowaniec 0,2500 ha a kwota dochodów zostanie pozyskana w wartościach uzyskanych w postępowaniach przetargowych.
Dochody bieżące stanowią 99,40 % dochodów ogółem , a dochody majątkowe to 0,60 % dochodów ogółem.
Wydatki ogółem zostały zaplanowane w wysokości 82 949 820,00 zł, z tego wydatki bieżące 
67 000 000,00 zł,  a wydatki majątkowe 15 949 820,00 zł. Budżet planuje się z nadwyżką w wysokości 110 180,00 zł.
W 2023 r. do spłaty rat pożyczek, kredytów jest kwota  110 180,00 zł i odsetki  10 000,00 zł.
Raty planuje się spłacać z nadwyżki i po spłatach dług będzie wynosił   110 315,05 zł.
Relacja roku 2023 wynosi 0,14 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 20,33 %.
Prognoza 2024 rok
Dochody ogółem zostały zaplanowane w wysokości 84 000 000,00 zł, z tego dochody bieżące 
83 500 000,00 zł, a dochody majątkowe 500 000,00 zł w tym dochody ze sprzedaży majątku gminy 500 000,00 zł.
Do sprzedaży zostaną przeznaczone grunty w miejscowościach: Białe Błota ,2500 ha, Lisi Ogon 0,2500 ha, Kruszyn Krajeński ,01500 ha, w wartościach uzyskanych w postępowaniach przetargowych. 
Dochody bieżące stanowią 99,40 % dochodów ogółem , a dochody majątkowe to 0,60 % dochodów ogółem.
 
Wydatki ogółem zostały zaplanowane w wysokości 83 889 684,95 zł, z tego wydatki bieżące 
69 500 000,95 zł,  a wydatki majątkowe 14 389 684,00 zł. Budżet planuje się z nadwyżką w wysokości  110 315,05 zł.
W 2024 r. do spłaty rat pożyczek, kredytów jest kwota   110 315,05 zł i odsetki 3 000,00 zł.
Raty planuje się spłacać z nadwyżki. W 2024 r. zostanie spłacone całe zadłużenie.
Relacja roku 2024 wynosi 0,13 % < średnia arytmetyczna z trzech kolejnych lat wynosi 19,90 %.
 
 
 
 
 
Prognozy budżetów od 2016 do 2024 są ostrożne. Od 2016 r. planowane są nadwyżki, które przeznacza się na spłaty rat kredytów i pożyczek. Od 2015 r. Gmina będzie składała nowe wnioski 
o dofinansowania ze środków Unii Europejskiej oraz z innych źródeł. 
Pracownicy Urzędu Gminy przeprowadzają kontrole podatkowe u osób fizycznych i prawnych, które dają wymierne rezultaty w postaci przypisanych podatków. Ścisła współpraca z komornikami skarbowymi oraz sądowymi przyczynia się do zmniejszania zaległości.
 
Przedsięwzięcia realizowane w latach 2015-2018
Objaśnienie do załącznika nr 2
 
Planowane do realizacji przedsięwzięcia inwestycyjne ujęte w załączniku nr 2 wyniosą w roku 2015 
14 077 458,00 zł, w roku 2016 – 7 198 000,00 zł, w roku 2017- 2 200 000,00 zł, w roku 2018 - 1 700 000,00 zł.
 
1. Budowa budynku sportowo -  świetlicowego przy Szkole Podstawowej w Przyłękach
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 3 500 000,00 zł, z tego w latach: 2015  – kwota 100 000,00 zł, 2016 – kwota 100 000,00 zł, 2017 – kwota 500 000,00 zł.
Środki określone w WPF stanowią 20 % wkładu własnego w realizację inwestycji z dofinansowaniem unijnym. Budowa rozpocznie się po uzyskaniu dofinansowania.
Przedmiotem inwestycji jest budowa wolnostojącego budynku sportowo-świetlicowego w Przyłękach, zlokalizowanego na działce budowlanej nr 85, na której istnieją zabudowania Szkoły Podstawowej. Budynek będzie pełnić  funkcję niepełnowymiarowej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Przyłękach, z funkcją rozszerzoną o salę świetlicowo-lekcyjną wydzielaną ścianą ruchomą, oraz dwie sale dydaktyczne, wraz z pełną infrastrukturą dla obsługi uczniów przebywających w budynku. Poza funkcją dydaktyczną po godzinach funkcjonowania szkoły budynek będzie działał jako świetlica wiejska – główny ośrodek rozwoju wsi, miejsce spotkań mieszkańców sołectwa, gości, dzieci i młodzieży szkolnej. W ramach inwestycji projektuje się kotłownię olejową zapewniającą ogrzewanie nowoprojektowanego budynku.
 
2. Budowa II etapu ul. Wierzbowej, Opalowej i Św. R. Kalinowskiego w Murowańcu 
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 2 171 400,00 zł,
z tego w latach: 2014 – kwota 8 400,00 zł; 2015 – kwota 500 000,00 zł; 2016 – kwota 1 663 000,00 zł.
W dniu 17 kwietnia 2014 r. została zawarta umowa z firmą Kada-Bis na realizację w/w inwestycji. 
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia zadania do dnia 15 października 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości 2 447 700,00 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności – w 2015 r. 30 dni od złożenia faktury oraz w 2016 r. w 
  terminie do 30 czerwca 2016 r.
W dniu 29 września 2014 r. podpisano Aneks do Umowy zmieniający termin realizacji przedmiotu zamówienia do dnia 30 listopada 2014 r.
Przedmiotem zamówienia jest budowa ul. Wierzbowej i ul. Opalowej, miejsc postojowych z kostki brukowej betonowej, urządzenie skweru u zbiegu ulic Staroszkolnej oraz Św. Rafała Kalinowskiego na podstawie projektów opracowanych przez firmę Agador. 
W 2014 r. środki w wysokości 8 400,00 zł były przeznaczone na wynagrodzenie dla inspektorów nadzoru różnych branż oraz na przyłącze energetyczne.
Za wykonane prace budowlane płatności zostały ustalone na lata 2015 i 2016. W Br. zostanie uregulowane zobowiązanie w kwocie 500 000,00 zł.
 
3. Budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap II
Łączne nakłady na realizację zadania zostały zaplanowane w wysokości 2 000 000,00 zł. 
Zadanie to jest finansowane z pożyczki z WFOŚiGW w Toruniu. W dniu 22 lipca 2014 r. została podpisana umowa z WFOŚiGW w Toruniu o udzielenie pożyczki do kwoty 798 940,05 zł. Wykorzystanie pożyczki do 31 marca 2015 r. Termin  spłaty został określony od 31 grudnia 2017 r. do 30 listopada 2024 r. (29 rat).
W dniu 10 marca 2014 r. została podpisana umowa z firmą MAZUR – Specjalistyczne Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych na realizację ww. zadania.
W umowie zostały określone:
- czas ukończenia do 31 grudnia 2014 r.;
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości 1 198 020,00 zł;
- zapłata będzie następować na podstawie kwoty poświadczonej w Przejściowym/Końcowym Świadectwie Płatności w ciągu 60 dni od daty otrzymania kompletu dokumentów uzasadniających żądanie zapłaty, w tym prawidłowo wystawionej faktury wykonawcy.
W ramach zakresu robót przewiduje się budowę przewodów tłocznych – 5 186,50 m.
 
 
 
 
Uzbrojenie na przewodach tłocznych stanowią: studnie odpowietrzająco-napowietrzające na przewodzie tłocznym i na odgałęzieniach oraz studnie rozprężne.
Pierwsza faktura za budowę została wystawiona w 2014 r. na kwotę 541 924,52 zł i na jej podstawie Gmina otrzymała I transzę pożyczki w wysokości 330 441,78 zł. 
W 2015 r. po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie zostanie wystawiona faktura końcowa, która zostanie przedłożona w WFOŚ i GW w Toruniu celem uzyskania II transzy pożyczki. 
Na 2015 r. zabezpiecza się środki w wysokości 702 958,00 zł.
 
4. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap III 
Łączne nakłady na realizację zadania zostały zaplanowane w wysokości 23 239 531,81 zł.
Wydatki ogółem poniesione do 31 grudnia 2011 r. wynosiły 583 090,00 zł i dotyczyły wykonania projektu, zakupu map oraz wykonania przedmiaru robót.
W 2012 r. wydatkowano kwotę ogółem 34 500,00 zł za przygotowanie wyciągu z dokumentacji dotyczącej budowy kanalizacji oraz opracowanie specyfikacji i studium wykonalności.
Zadanie to zostało wprowadzone do realizacji na sesji Rady Gminy w dniu 20 czerwca 2013 r.
Realizacja zadania rozpoczęła się w II półroczu 2013 r. od wyboru Jednostki Realizującej Projekt.
W dniu 30 października 2013 r. została podpisana umowa z firmą Proksen sp. z o.o. na pełnienie roli Inżyniera Kontraktu w rozumieniu Warunków Kontraktowych FIDIC. Termin wykonania zamówienia: do 25 czerwca 2016 r. przy czym czas na pełnienie pełnego nadzoru nad realizacją budowy przez cały okres trwania robót budowlanych i czynności odbiorowych do 25 czerwca 2015 r.  plus 365 dni okresu zgłaszania wad. Wynagrodzenie brutto 366 707,29 zł.
W dniu 12 lipca 2013 r. została podpisana z WFOŚ i GW w Toruniu umowa o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, w ramach działania Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM – Gospodarka wodno-ściekowa. Według umowy całkowity koszt realizacji Projektu został określony na kwotę 23 239 531,81 zł, a wartość dofinansowania nie więcej niż 13 633 559,88 zł. Kwota dofinansowania jest uzależniona od wartości wydatków kwalifikowanych poniesionych w toku realizacji projektu i zatwierdzonych przez Instytucję Wdrażającą zgodnie z obowiązującymi w systemie realizacji POIiŚ dokumentami.   
W 2013 r. ogółem wydatkowano kwotę 114 065,65 zł.
 
W październiku 2013 r. został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy do budowy kanalizacji. Otwarcie ofert nastąpiło w listopadzie 2013 r. W dniu 20 grudnia 2013 r. ogłoszony został wynik przetargu i po tym w dniu 27 grudnia 2013 r. było odwołanie do KIO.
Wyrokiem z dnia 14 stycznia 2014 r. KIO oddaliło odwołanie. 
Ponowne ogłoszenie wyniku przetargu było 30 stycznia 2014 r. 
W dniu 21 lutego 2014 r. została podpisana umowa o roboty budowlane z  Konsorcjum firm: WIMAR Sp. z o.o. oraz BOHAMET-ARMATURA Sp.j.  na realizację w/w zadania.
W umowie zostały określone:
- rozpoczęcie nie później niż 30 dni po dacie wejścia w życie Kontraktu,
- czas na ukończenie 10 czerwca 2015 r. wraz z pełną dokumentacją powykonawczą i 
  inwentaryzacyjną geodezyjną, 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości  16 956 256,64 zł,
- zapłata będzie następować na podstawie kwoty poświadczonej w Przejściowym/Końcowym   
  Świadectwie Płatności w ciągu 60 dni od daty otrzymania kompletu dokumentów 
  uzasadniających żądanie zapłaty, w tym prawidłowo wystawionej faktury przez wykonawcę.
 
Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą tj. obiektami tłoczni ścieków, studzienkami rewizyjnymi i inspekcyjnymi, studniami odpowietrzająco-napowietrzajacymi, odwodnieniowymi i rozprężnymi oraz niezbędnymi przyłączami wodociągowymi wraz z odtworzeniem nawierzchni dróg. W ramach niniejszego kontraktu przewidziano realizację trzech zadań:
zadanie 1 – budowa sieci kanalizacyjnej w zlewni P18, zlewni P19, zlewni P20 wraz z Lisim Ogonem w tym tłocznie i przyłącza,
zadanie 2 -  budowa sieci kanalizacyjnej w zlewni P21, zlewni P22, zlewni P23 w tym tłocznie i przyłącza,
zadanie 3 - budowa sieci kanalizacyjnej w zlewni P24, zlewni P28, zlewni P29 w tym tłocznie i przyłącza.
W ramach zakresu robót łącznie zaprojektowano budowę:
a/ 19 024,50 m kanałów grawitacyjnych, 
b/ 3 026,5 m kanałów grawitacyjnych – długość od sieci do granicy działki, tj. 901 sztuk 
    przyłączeń kanalizacyjnych,
c/ 9 sztuk tłoczni ścieków.
 
 
 
 
Realizacja kontraktu zakończy się w I półroczu 2015 r. Planowane wydatki na br. to kwota 7 965 000,00 zł w tym
3 655 500,00 zł pochodzi z dofinansowania ze środków unijnych.
 
5. Budowa nawierzchni ulic Duńska, Daleka, Cynowa, Cała w Białych Błotach
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 3 115 310,00 zł,
z tego w latach: 2014 – kwota  3 200,00 zł ; 2015 – kwota 674 000,00 zł; 2016 – kwota 2 410 000,00 zł.
 
W dniu 12 maja 2014 r. została zawarta umowa z firmą PRD ,, Inodrog ” na budowę ul. Duńskiej etap II – część II; ul. Dalekiej – część III; ul. Cynowej – część IV. 
W umowie zostały określone:
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości 1 755 249,01 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności – w 2015 r. 30 dni od złożenia faktury oraz w 2016 r. w 
  terminie do 30 czerwca 2016 r.
Termin zakończenia zadania do dnia 15 listopada 2014 r.
 
W dniu 9 maja 2014 r. została zawarta umowa z firmą AFFABRE na budowę ul. Duńskiej etap I – część I, 
W umowie zostały określone:
- termin wykonania robót budowlanych do dnia 15 października 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości 1 180 800,00 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności – w 2015 r. 30 dni od złożenia faktury oraz w 2016 r. w 
  terminie do 30 czerwca 2016 r.
Budowa została zakończona i odebrana protokołem odbioru końcowego z dnia 23 października 2014 r.
Wartość robót: 821 748,91 zł netto, 1 010 751,15 zł brutto.
 
W dniu 9 października 2014 r. została zawarta umowa z firmą Kada-Bis grupa budowlana sp. z. o. o. na budowę odcinka ulicy Całej, pomiędzy ul. Daleką a Duńską.
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia zadania do dnia 30 listopada 2014 r.
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości 150 060,00 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności – w 2015 r. w terminie do dnia 30 czerwca 2015 r. oraz w 2016 r. w terminie do dnia 30 czerwca 2016 r.
 
W dniu 13 listopada 2014 r. wszczęto postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę ulicy Chlebowej na odcinku od ulicy Cukierniczej do ulicy Duńskiej w miejscowości Białe Błota”.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót związanych z budową jezdni oraz chodników na ulicach: 
a/ Duńskiej – I etap obejmujący odcinek drogi od skrzyżowania ulicy Duńskiej z ulicą 
                      Chlebową do ulicy Drzewnej;
b/ Duńskiej – II etap obejmujący odcinek drogi od skrzyżowania ulicy Duńskiej z ulicą 
                      Chlebową do km 0+415;
c/ Dalekiej;
d/ Cynowej,
e/ Całej;
f/ Przebudowa ul. Chlebowej.
Budowa jezdni, chodników, zjazdów i progów zwalniających z kostki betonowej, część ulicy Duńskiej z masy bitumicznej, wykonanie trawnika, humusowanie skarp, przebudowa kolidujących kabli, wykonanie kanalizacji deszczowej.
W 2014 r. środki w wysokości 3 200,00 zł są przeznaczone na wynagrodzenie dla inspektorów nadzoru różnych branż.
Płatności za wykonane zadania zostały ustalone na lata 2015-2016. W br. zabezpiecza się środki w kwocie 674 000,00 zł.
 
6. Budowa szkoły w Cielu
Łączne nakłady na realizację zadania zostały zaplanowane w wysokości 19 500 000,00 zł, z tego w latach: 2015 – kwota  280 000,00 zł; 2016 – kwota  400 000,00 zł i w roku 2017 – kwota 1 700 000,00 zł  i w roku 2018 – kwota 1 700 000,00 zł. 
Środki zaplanowane w poszczególnych latach stanowią 20 % wkładu własnego przy uzyskaniu środków zewnętrznych na budowę.
Przedmiotem zamówienia jest Szkoła Podstawowa wraz z halą sportową w Cielu gmina Białe Błota. Budynek szkoły to obiekt piętrowy, niepodpiwniczony z dachem w większości płaskim, w części spadzistym krytym gontem. Sala gimnastyczna to budynek parterowy, niepodpiwniczony z dachem płaskim kolebkowym. Parametry
 
 
 
 
techniczne budynku: długość 82,72m, szerokość budynku 18,24-32,14m, powierzchnia użytkowa 4777,80m2, kubatura 19406,95m3. 
Projekt został wykonany w  2012 roku, a ogłoszenie przetargu na budowę jest uzależnione od dofinansowania ze środków zewnętrznych.
 
7. Budowa ul. Czerskiej w Białych Błotach na odcinku od ul. Centralnej do końca Czerskiej
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w kwocie 20 000,00 zł.
Zgodnie z Umową z dnia 17 lutego 2014 r. nr I.2721.7.2014.D3 zadanie pn. Projekt budowy dróg publicznych na terenie gminy Białe Błota ul. Kaplicznej i Czerskiej w Białych Błotach zlecono firmie Zakład Usług Technicznych i Reklamowych „MP” Milik Piotr. Dokumentacja została wykonana i złożona do Starostwa Powiatowego celem zgłoszenia robót. 
Starosta Powiatowy przyjął zgłoszenie w dniu 23 września 2014 r. 
 
8. Budowa ul. Zabytkowej w Przyłękach – etap II 
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w kwocie  827 900,00 zł.
z tego w latach: 2014 – kwota 12 900,00 zł; 2015 – kwota 140 000,00 zł; 2016 – kwota 675 000,00 zł.
W dniu 17 marca 2014 r. została zawarta umowa z firmą SKANSKA  na realizację w/w inwestycji. 
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia zadania do dnia 15 sierpnia 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości  783 224,62 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności do wysokości środków zabezpieczonych w budżecie  
  gminy w 2015 r. i 2016 r. – w 2015 r. 30 dni od złożenia faktury oraz w 2016 r. w 
  terminie do 30 czerwca 2016 r.
 
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odcinka drogi gminnej nr 050605C- ulicy Zabytkowej, od Szkoły Podstawowej do przejścia dla pieszych – 360 mb, wraz z kanalizacją deszczową oraz chodnika z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm. Nawierzchnia ulicy w masie bitumicznej. 
 
W dniu 6 czerwca 2014 r. została zawarta umowa z firmą Pracownia Archeologiczna ARCHEO na pełnienie funkcji nadzoru archeologicznego.
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia zadania do dnia 31 sierpnia 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości  2 000,00 zł,
- termin płatności do 30 dni od dostarczenia do zamawiającego rachunku.  
Budowa została zakończona i odebrana protokołem odbioru końcowego w dniu 15 września 2014 r.
a płatności zostały określone na lata 2015-2016.
 
9. Budowa ul. Zagajnikowej w Prądkach
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 900 500,00 zł, z tego w latach: 2014 – kwota  20 500,00 zł ; 2015 – kwota 380 000,00 zł i w 2016 r. 500 000,00 zł.
 
Przetarg na budowę został ogłoszony w dniu 08 sierpnia 2014 r.  Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 6,00 m, na odcinku od ulicy Żołędziowej i Geodetów, skrzyżowań, poboczy o szerokości 0,75 m, rowów odparowujących trapezowych o głębokości 0,50 m, ciągu pieszego o szerokości 2,00 m. 
Przekazanie placu budowy Wykonawcy i rozpoczęcie robót nastąpiło 13 listopada 2014r., a zakończenie realizacji zadania w terminie do 30 kwietnia 2015 r., zgodnie z Aneksem nr 1 z dnia 
13 listopada 2014 r.   Terminy płatności zgodnie z umową.
 
10. Projekt i budowa głównych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy w sołectwie 
     Zielonka ul. Żołędziowa, ul. Jodłowa, ul. Wrzosowa, ul. Bydgoska
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 5 382 943,00 zł,
z tego w latach: 2014 – kwota  404 700,00 zł ; 2015 – kwota 2 152 000,00 zł. 
Realizacja zadania została podzielona na etapy. Pierwszy etap zakończył się w grudniu 
2011 r.  Ogólny koszt tego etapu wynosił 1 726 235,57 zł.
W dniu 31 grudnia 2010 r. została zawarta umowa z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu o dofinansowanie w wysokości 500 000,00 zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Okres realizacji projektu został określony na:
- rozpoczęcie realizacji Projektu 01 luty 2009 r.
- zakończenie realizacji Projektu 31 styczeń 2015 r.
 
 
 
 
Po zakończeniu I etapu realizacji budowy Gmina otrzymała kwotę 400 000,00 zł, a pozostałe 100 000,00 zł po zrealizowaniu następnego etapu.
 
W dniu 17 kwietnia 2014 r. została zawarta umowa z firmą Skanska S.A. na budowę głównych ciągów komunikacyjnych ulic Jodłowej i Wrzosowej w miejscowości Zielonka.
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia zadania do dnia 15 października 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości 2 483 101,18 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności – w 2014 r. płatne do wysokości środków oraz w 2015    
   r. w  terminie do 30 kwietnia.
 
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie branży robót drogowych, robót elektrycznych, przebudowa istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej, wycinka drzew i krzewów.
a/ budowa ulicy Jodłowej – od ul. Biedronki do km 2+186,45 do skrzyżowania z ul. Wrzosową, nawierzchnia bitumiczna o szerokości 5,00 m wraz z chodnikami z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,00 m lub 1,50 m, wymiana istniejących przepustów, budowa mini ronda ( skrzyżowanie ulicy Jodłowej i Świetlikowej), 
b/ budowa ulicy Wrzosowej – od km 2+186,45 od skrzyżowania z ulicą Jodłową do km 2+717,40 do istniejącej nawierzchni bitumicznej w ulicy Biznesowej, o nawierzchni bitumicznej i szerokości 5,00 m wraz z chodnikami z kostki brukowej betonowej o szerokości 2,00 m lub 1,50 m, budowa zjazdów o nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz o nawierzchni bitumicznej. 
Zadanie zostało zakończone i odebrane protokołem odbioru końcowego z dnia 6 listopada 2014 r. Wartość robót: 2 074 188,81 zł netto, 2 551 252,24 zł brutto.
 
11. Projekt i budowa kanalizacji deszczowej w Białych Błotach (ul. Czerska/Jantarowa, ul. Barycka, ul. 
      Barwinkowa, ul. Czerska/Centralna, ul. Centralna na odcinku od ul. Niedzielnej do ul. Modrej )
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 60 000,00 zł.
W dniu 22.09.2014 r. została zawarta umowa na wykonanie projektu odwodnienia. Zgodnie z aneksem termin wykonania przedmiotu umowy został określony do dnia 29.06.2015 r.
 
12. Projekt i budowa nawierzchni ul. Kanałowej i Spokojnej w Łochowicach
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 772 300,00 zł.
z tego w latach: 2014 – kwota  102 300,00 zł. ; 2015 – kwota 400 000,00 zł.; 
2016 – kwota 270 000,00 zł.
Projekt na realizację zadania został wykonany w 2013 r.
W dniu 7 kwietnia 2014 r. została podpisana umowa z firmą PRD Inodrog na realizację w/w zadania.
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia robót budowlanych 30 września 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości  772 837,89 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności do wysokości środków zabezpieczonych w budżecie  
  gminy w 2014 r.  2015 r. i 2016 r. – w 2014 r. 30 dni od złożenia faktury, 2015 r. do 
  30  kwietnia 2015 r.  oraz w 2016 r. w  terminie do 30 kwietnia 2016 r.
 
Przedmiotem zamówienia była budowa nawierzchni:
a/ ulicy Kanałowej, odcinek od drogi powiatowej nr 1926 C do granicy pomiędzy działkami o numerach ewidencyjnych 104/4 i 105/5. Nawierzchnia drogi bitumiczna o szerokości 6,00 m. Do wykonania są również zjazdy do posesji. Chodnik na odcinku od drogi powiatowej do pierwszego zjazdu. Odwodnienie drogi powierzchniowo na przyległy teren oraz do projektowanych rowów i muld odwadniających o charakterze rozsączająco-odparowujących, zlokalizowanych w granicach pasa drogowego. Wykonanie przebudowy istniejących i budowa nowych włączeń dróg poprzecznych oraz włączenia do drogi powiatowej. 
Klasa drogi L, kategoria ruchu KR 2.
b/ ulicy Spokojnej, nawierzchnia drogi z betonowej kostki brukowej szarej o szerokości 5,50 m. jednostronny chodnik o szerokości 2,00 m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej. Zjazdy z posesji z betonowej kostki brukowej. Odwodnienie drogi powierzchniowo na przyległy teren oraz do projektowanych rowów i muld odwadniających o charakterze rozsączająco-odparowujących, zlokalizowanych w granicach pasa drogowego. Na końcu ulicy Spokojnej wykonanie placu o wymiarach 20,00x8,00 m i nawierzchni zgodnej z konstrukcją jezdni, umożliwiający postój oraz zawracanie pojazdów. Wykonanie przebudowy kabli sieci teletechnicznej oraz energetycznej kolidujących z projektowanymi nawierzchniami. Klasa drogi L, kategoria ruchu KR 2.
Zadanie zostało zakończone i odebrane protokołem odbioru końcowego z dnia 16 października 2014 r.
Wartość robót: 624 801,08 zł netto, 768 505,33 zł brutto.
 
 
 
 
 
13. Projekt i budowa nawierzchni ul. Żurawinowej i Liściastej w Łochowie
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 1 103 800,00 zł.
z tego w latach: 2014 – kwota 3 800,00 zł; 2015 – kwota 301 500,00 zł; 2016 – kwota 800 000,00 zł.
W dniu 13 czerwca 2014 r. została podpisana umowa z firmą Ogólno – Budowlaną 
IN-VENT-BUD na realizację w/w zadania.
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia dokumentacji projektowej do dnia 20 września 2014 r. 
- termin rozpoczęcia robót budowlanych do dnia 1 października 2014 r.
- termin zakończenia zadania do dnia 15 sierpnia 2015 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości  1 077 400,42 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności do wysokości środków zabezpieczonych w budżecie  
  gminy w 2015 r. i 2016 r. w  terminie do 30 czerwca 2016 r.
 
Przedmiotem zamówienia było zaprojektowanie i budowa ulicy Żurawinowej i Liściastej wraz z kanalizacją deszczową i oświetleniem. Zamówienie obejmuje dwa zadania: Zadanie I – projekt i budowa kanalizacji deszczowej na odcinku ul. Jesionowej z wylotem do Kanału Noteckiego. Zadanie II – projekt i budowa ul. Żurawinowej, ul. Liściastej i odcinka ul. Bukowej polegająca na wykonaniu nawierzchni ulic, kanalizacji deszczowej i oświetlenia w ulicy Żurawinowej i ulicy Liściastej. 
Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu lub zakres robót budowlanych dla zadań:
a/ ulica Jesionowa – na kilku działkach o łącznej powierzchni ok. 0,4000 ha, ogólna długość kanalizacji deszczowej około 255 m, długość kanalizacji deszczowej o średnicy 500 mm ze studniami rewizyjnymi, wpustami ulicznymi i przykanalikami około 115 m, długość kanalizacji deszczowej o średnicy 400 mm ze studniami rewizyjnymi, wpustami ulicznymi i przykanalikami około 140 m, wylot kolektora sztuk 1, piaskownik o średnicy 3000 mm sztuk 1, przebudowa sieci wodociągowej średnica wg stanu istniejącego 50 m, przebudowa sieci teletechnicznej, parametry według stanu istniejącego 50 m,
b/ ulica Żurawinowa - na kilku działkach o łącznej powierzchni ok. 1,0072 ha, ulica jednokierunkowa wg stanu istniejącego, długość ulicy 212 m, szerokość ulicy 5,50 m, powierzchnia jezdni około 1236 m2, chodnik jednostronny o szerokości 2,0 m od strony szkoły, powierzchnia chodnika około 320 m2, zjazdy do każdej działki o szerokości istniejącej bramy powierzchnia zjazdów około 40 m2, progi zwalniające wyspowe, długość kanalizacji deszczowej o średnicy 400 mm ze studniami rewizyjnymi, wpustami ulicznymi i przykanalikami około 190 m, podłączenie kanalizacji deszczowej z terenu szkoły, oświetlenie ulicy 212 m, regulacja zaworów wodociągowych, włazów kanałowych i studni telekomunikacyjnych,
c/ ulica Liściasta – część działki o powierzchni 0,4381 ha, ulica dwukierunkowa wg stanu istniejącego, długość ulicy 227 m, szerokość ulicy 6,00 m, powierzchnia jezdni około 1406 m2, chodnik jednostronny o szerokości 2,0 m od strony przeciwnej szkoły, powierzchnia chodnika około 447 m2,  zjazdy do każdej działki o szerokości istniejącej bramy powierzchnia zjazdów około 72 m2, progi zwalniające wyspowe, długość kanalizacji deszczowej o średnicy 400 mm ze studniami rewizyjnymi, wpustami ulicznymi i przykanalikami około 220 m, wgłębne odwodnienie korpusu drogowego około 200 m, 
podłączenie kanalizacji deszczowej z terenu szkoły, oświetlenie ulicy 227 m, regulacja zaworów wodociągowych, włazów kanałowych i studni telekomunikacyjnych,
d/ ulica Bukowa - część działki o powierzchni 0,2691 ha, ulica dwukierunkowa wg stanu istniejącego, długość ulicy 53 m, szerokość ulicy 5,50 m, powierzchnia jezdni około 292 m2, chodnik jednostronny o szerokości 2,0 m od strony północnej, powierzchnia chodnika około 34 m2, zjazdy do każdej działki o szerokości istniejącej bramy powierzchnia zjazdów około 20 m2, długość kanalizacji deszczowej o średnicy 400 mm ze studniami rewizyjnymi, wpustami ulicznymi i przykanalikami około 45 m, regulacja zaworów wodociągowych, włazów kanałowych i studni telekomunikacyjnych.
 
14. Projekt i budowa ścieżki pieszo-rowerowej Łochowo-Łochowice
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w wysokości 526 215,00 zł.
W dniu 17 marca 2014 r. została podpisana umowa z firmą Skanska SA na przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej nr 1926C w miejscowości Łochowice.
Przebudowa ma polegać na wyrównaniu istniejącej nawierzchni bitumicznej ścieżki pieszo-rowerowej, kruszywem, uzupełnienie ubytków konstrukcji i ułożeniu nowej nawierzchni bitumicznej, oraz korekcie istniejących spadków podłużnych, poprzecznych i szerokości  oraz ułożenie nowych nawierzchni zjazdów i skrzyżowań z kostki brukowej betonowej, dostosowanych do nowej niwelety ścieżki pieszo-rowerowej.   
W umowie zostały określone:
- termin zakończenia zadania do dnia 15 maja 2014 r. 
- wynagrodzenie dla wykonawcy w wysokości  100 063,21 zł,
- fakturowanie oraz terminy płatności do wysokości środków zabezpieczonych w budżecie  
  gminy w 2014 r. i do 31 marca 2015 r.
 
 
 
 
Zadanie zostało zakończone i odebrane protokołem odbioru końcowego w dniu 22 maja 2014 r.
do uregulowania w 2015 r. pozostała kwota 55 063,21 zł.
 
15. Projekt i budowa ul. Betonowej w Białych Błotach – etap I projekt i budowa odwodnienia
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w kwocie  646 000,00 zł.
z tego w latach: 2015 – kwota 306 000,00 zł; 2016 – kwota 340 000,00 zł.
Przetarg na budowę kanalizacji deszczowej w ulicy Betonowej (etap I) został ogłoszony w dniu 19.09.2014 r. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót związanych z budową kanalizacji deszczowej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Altanową do odbiornika wód deszczowych. Długość kanalizacji deszczowej wynosi około 470m, wraz z betonowymi studzienkami kanalizacyjnymi i wpustami ulicznymi. Zadanie obejmuje również budowę przepompowni ścieków deszczowych w ul. Różanej. 
Planowane zakończenie robót w terminie 3 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresu zimowego. 
W dniu 22 października 2014 r. przedłużono termin związania ofertą z Wykonawcami do 31 grudnia 2014 r., w tym czasie Zamawiający rozstrzygnie przetarg.
 
16. Projekt i budowa ul. Bluszczowej i odcinek ul. Ułańskiej w Cielu
Łączne nakłady na tą inwestycję zostały zaplanowane w kwocie  1 825 830,00 zł, z tego w latach:
2014 – kwota 25 830,00 zł; 2015 – kwota 40 000,00 zł; 2016 – kwota 40 000,00 zł.
Przetarg na projekt i budowę został ogłoszony w dniu 28 października  2014 r., z terminem składania ofert do dnia 28 listopada 2014 r.
Przedmiotem zamówienia jest projekt odwodnienia ulicy Bluszczowej oraz części ulicy Ułańskiej w Cielu.  Zamówienie obejmuje wykonanie około 795m kanalizacji deszczowej, z odprowadzeniem wód opadowych po podczyszczeniu do istniejącego zbiornika retencyjno-infiltracyjnego nr 9, zlokalizowanego przy drodze ekspresowej S5.   
 
Przewodniczący Rady Gminy
 
Jacek Grzywacz
 
 
Załączniki:
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki

Powiadom znajomego