W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Białe Błota

ul. Szubińska 7

86-005 Białe Błota

tel. (+48) 52 311 17 00
fax (+48) 52 311 17 33

Wykaz telefonów bezpośrednich

EBOI: bialeblota.eboi.pl

serwis www: bialeblota.pl

NIP URZĄD 9531044265
NIP GMINA  5542841796

e-mail: sekretariat@bialeblota.eu

SG.0050.51.2014

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Białe Błota
z dnia
w sprawie REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ NIEPRZEKRACZAJĄCEJ WYRAŻONEJ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 30.000 EURO
Status obowiązujące

1.      Stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423) art. 4 ust. 8; zwana dalej „Prawem zamówień publicznych” lub „ustawą Pzp” oraz ustawy
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 t. j.)
;

2.      Wykonując obowiązek zawarty w art. 44 ustawy o finansach publicznych z dnia  27 sierpnia 2009 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, 938, 1646, z 2014 r. poz. 379);


zarządzam co następuje:

 § 1

Wprowadzam „Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro
lub zamówień, dla których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych”, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

 § 2

Zobowiązują kierowników komórek organizacyjnych do zapoznania podległych pracowników z wprowadzonym Regulaminem.

 § 3

Zobowiązuję wszystkich pracowników do przestrzegania zasad określonych
w Regulaminie.

 § 4

Nadzór nad prawidłową realizacją niniejszego Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

 § 5

Traci moc Zarządzenie nr 349 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 6 stycznia 2010 oraz Zarządzenie nr 5 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 9 grudnia 2010.

 § 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Białe Błota

/-/ Katarzyna Kirstein - Piotrowska

 

 Załącznik nr 1

do Zarządzenia nr 51/2014 Wójta Gminy Białe Błota z dnia 20.06.2014 r.

 

REGULAMIN

UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ NIEPRZEKRACZAJĄCEJ WYRAŻONEJ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 30.000 EURO

lub zamówień, dla których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych

 § 1

Określenia

1.      Zamawiający: Gmina Białe Błota, ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota;
NIP 554-28-41-796

2.      Kierownik Zamawiającego: osoba, która zgodnie z obowiązującymi przepisami,  statutem, lub umową jest uprawniona do zarządzania Zamawiającym – Wójt Gminy Białe Błota, lub osoba przez niego pisemnie upoważniona.

3.      Dostawy, usługi, powtarzające się okresowo - z zamówieniem na dostawy oraz usługi powtarzające się okresowo będziemy mieli do czynienia wyłącznie wtedy, gdy dane zamówienie powtarza się co pewien czas, jednak nie może być spełnione przez jednorazowe zachowanie się wykonawcy i dlatego realizowane jest w częściach, stosownie do aktualnych potrzeb (np. usługi sprzątania, ochrony osób i mienia, usuwanie odpadów komunalnych, dostawa gazet itp.).

4.      Wnioskujący: Referat, którego zamówienie dotyczy, na podstawie opracowanego Planu Zamówień na dany rok budżetowy

5.      Referat realizujący zamówienie: Referat zobowiązany do przeprowadzenia procedury zamówienia publicznego.

 § 2

Ustalanie wartości zamówienia

1.      Zamówień, których wartość szacunkowa netto nie przekracza w skali roku budżetowego równowartości kwoty 30.000 euro (ustalona zgodnie z przepisami art. 32 i 34 ustawy Prawo zamówień publicznych), dokonuje się na podstawie procedur określonych niniejszym Regulaminem z pominięciem trybów postępowania określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

2.      Przy ustalaniu wartości zamówienia należy przestrzegać przepisów rozdziału 2
w Dziale II ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym zakazu dzielenia zamówienia na części lub zaniżania jego wartości celem ominięcia stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych i postanowień niniejszego Regulaminu.

3.      Przy ustalaniu wartości danego zamówienia niezbędna jest współpraca między poszczególnymi Referatami Urzędu Gminy Białe Błota odnośnie sumowania zamówień finansowanych z kilku działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz różnych funduszy celowych i innych źródeł, dotyczących tego samego przedmiotu zamówienia. Za koordynację działań poszczególnych referatów w powyższym zakresie odpowiedzialny jest Referat Organizacyjny.

4.      Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez pracownika dokonującego wyceny z należytą starannością.

5.      W przypadku dokonywania wydatków na usługi i dostawy powtarzające się okresowo wartość zamówienia należy ustalić zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6.      Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówienia, określa się zgodnie z postanowieniami aktualnego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego
w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych.

 § 3

Procedury udzielenia zamówienia publicznego do kwoty 30 000 euro

1.      Ramowe procedury udzielania zamówień publicznych regulowane są w zakresie kwot bez podatku od towarów i usług:

1)     do 5.000 euro

2)     powyżej 5.000 euro do 10.000,00 euro

3)     powyżej 10.000,00 euro do 30.000 euro

2.      Udzielenie zamówień na dostawy, wykonywanie usług i roboty budowlane jest dopuszczalne jedynie w granicach kwot, które zostały określone w planie finansowym jednostki (budżet).

3.      Udzielanie zamówień powinno odbywać się:

1)     w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad:

a.      uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,

b.      optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;

2)     w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.

4.      Zastosowanie procedur udzielania zamówień określonych niniejszym Regulaminem, odbywa się w oparciu o plan zamówień publicznych jednostki,
po wcześniejszej analizie wartości zamówienia, w
ramach całej jednostki, celem rozstrzygnięcia, czy zamówienie podlega procedurom określonym w niniejszym Regulaminie, czy też powinno zostać zrealizowane w oparciu o procedury określone w ustawie Pzp.

5.      Za sporządzenie wniosku o dokonanie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 30.000 euro – załącznik nr 1 do Regulaminu, odpowiedzialni są: kierownicy Referatów, kierownicy jednostek organizacyjnych, kierownicy/koordynatorzy projektów, wnioskujący o dokonanie zamówienia.

6.      Obowiązkiem komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za realizację danego zamówienia, składającej wniosek, jest dopilnowanie odpowiednio wcześniej terminu zgłoszenia zamówienia tak, aby umożliwić przeprowadzenie procedur prowadzących do udzielenia zamówienia.

7.      Udzielenie zamówienia do 5.000 euro odbywa się na podstawie procedury określonej w § 4 niniejszego Regulaminu.

8.      Procedurę udzielenia zamówienia powyżej 5.000 euro do 30.000 euro wszczyna się po zaakceptowaniu wniosku przez Skarbnika Gminy Białe Błota (potwierdzenie środków w Budżecie Gminy) oraz zatwierdzeniu do realizacji przez Wójta Gminy Białe Błota lub osobę przez niego upoważnioną.

9.      Referat, jednostka organizacyjna, kierownik/koordynator projektu przygotowując wniosek powyżej 5.000 euro do 10.000,00 euro, po uzyskaniu potwierdzenia dostępności środków finansowych oraz zatwierdzeniu wniosku przez dysponenta środków przystępuje do realizacji zamówienia na podstawie procedury określonej w § 5 niniejszego Regulaminu.

10. Referat, jednostka organizacyjna, kierownik/koordynator projektu przygotowując wniosek powyżej 10.000 euro do 30.000 euro, po uzyskaniu potwierdzenia dostępności środków finansowych oraz zatwierdzeniu wniosku przez dysponenta środków prowadzi postępowanie na podstawie procedury określonej w § 6 niniejszego Regulaminu.

11. Rejestry zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro prowadzone będą oddzielnie przez: Referat Inwestycji, Referat Ochrony Środowiska, Referat Gospodarki Przestrzennej i Mienia Komunalnego oraz Referat Organizacyjny. Referat Organizacyjnych prowadzić będzie jeden wspólny rejestr zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro dla wszystkich pozostałych, niewymienionych powyżej, Referatów. Rejestr winien uwzględniać dane: rodzaj dostaw/usług/robot budowlanych, nazwę Wykonawcy, któremu udzielono Zamówienia, wartość szacunkową / wydatkowaną kwotę netto i brutto, tryb udzielenia zamówienia - art. 4 ust. 8 lub w przypadku zamówień , do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, odpowiedni punkt z art. 4 Prawa zamówień publicznych.

12. W przypadku udzielenia zamówień publicznych powyżej 5.000 euro do 30.000 euro winna być sporządzona umowa na piśmie. Każda zawarta umowa musi być zarejestrowana w Rejestrze Umów dla zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro, prowadzonym dla całego Urzędu Gminy, dostępnym w Referacie Organizacyjnym.

13. Obowiązkiem kierownika Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownika / koordynatora projektu jest zagwarantowanie by realizacja zamówień była prowadzona zgodnie z przepisem art. 44 ustawy o finansach publicznych.

14. Pracownicy Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownika / koordynatora projektu odpowiedzialni za realizację zamówienia, bezstronnie, obiektywnie i z należytą starannością przygotowują i przeprowadzają postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z niniejszym zarządzeniem oraz jego pełną dokumentację.

15. Odpowiedzialność za poprawność formalną i merytoryczną udzielonych zamówień ponoszą kierownicy Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownik / koordynator projektu realizujący zamówienie.

16. Dokumenty związane z postępowaniem w sprawie udzielenia zamówienia, w tym Wnioski i pisemne umowy, powinny być, przed ich przedłożeniem
do decyzji/podpisu kierownika jednostki,
podpisane przez pracownika merytorycznego, odpowiedzialnego za merytoryczną treść wskazanych wyżej dokumentów; obowiązuje pieczątka imienna lub czytelny podpis z podaniem stanowiska służbowego.

17. W przypadku wykonania zamówienia wymagającego niezwłocznego wykonania
w trybie awaryjnym dopuszcza się odstąpienie od obowiązku stosowania procedur niniejszego Zarządzenia na mocy decyzji Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej.

18. Wymóg rozeznania rynku nie ma zastosowania do indywidualnych form podnoszenia kwalifikacji (szkolenia indywidualne, studia itp.), w których uczestniczy nie więcej niż 5 pracowników Zamawiającego. Szkolenia grupowe
(tj. szkolenia zorganizowane w całości na zlecenie Zamawiającego lub w których uczestniczy więcej niż 5 pracowników Zamawiającego) są objęte wymogiem rozeznania rynku.

19. Schemat udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

 § 4

Procedura udzielenia zamówienia do 5.000 euro

1.      W celu oszacowania łącznej wartości zamówienia, które będzie udzielane w ciągu danego roku budżetowego, przeprowadza się rozeznanie cenowe telefonicznie, pocztą elektroniczną, faksem lub poprzez przegląd cen z portali internetowych lub na podstawie tego samego rodzaju zamówień udzielonych w poprzednim roku budżetowym, zgodnie z § 2. W przypadku robót budowlanych szacowanie wartości zamówienia odbywa się na podstawie kosztorysu inwestorskiego lub planowanych kosztów zadania na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego.

2.      Procedurę udzielenia zamówienia rozpoczyna wpis zamówienia do właściwego rejestru zamówień (wg § 3 ust. 11).

3.      W przypadku zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 5.000 euro – w przypadku dostaw i usług nie ma obowiązku składania pisemnego zlecenia / zamówienia / pisemnej umowy Wykonawcy, za wyjątkiem robót budowlanych, w przypadku których umowa winna być sporządzona na piśmie.

4.      Procedura nie wymaga sporządzenia protokołu w oparciu o Załącznik nr 2
do Regulaminu. Dokumentację z postępowania stanowi protokół z ustalenia szacunkowej wartości zamówienia i kopia właściwie opisanego dokumentu księgowego.

5.      Kierownik Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownik / koordynator projektu odpowiedzialny za realizację zamówienia odpowiada za dokumentowanie procedury w sposób uproszczony, np.: zamieszczając odpowiedni zapis
na dokumencie finansowym odnoszący się do przepisu Prawa zamówień publicznych, np.: art. 4 ust. 8 lub odpowiednio dotyczący wyłączeń ze stosowania Prawa zamówień publicznych.

 § 5

Procedura udzielenia zamówienia powyżej 5.000 euro do 10.000 euro

1.      W celu oszacowania łącznej wartości zamówienia, które będzie udzielane w ciągu danego roku budżetowego, przeprowadza się rozeznanie cenowe telefonicznie, pocztą elektroniczną, faksem lub poprzez przegląd cen z portali internetowych lub na podstawie tego samego rodzaju zamówień udzielonych w poprzednim roku budżetowym, zgodnie z § 2. W przypadku robót budowlanych szacowanie wartości zamówienia odbywa się na podstawie kosztorysu inwestorskiego lub planowanych kosztów zadania na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego.

2.      Procedurę udzielenia zamówienia rozpoczyna wniosek sporządzony przez kierownika Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownika / koordynatora projektu odpowiedzialnego za realizację zamówienia, zgodnie z trybem określonym w § 3 Regulaminu, wprowadzony do właściwego rejestru zamówień.

3.      W przypadku zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 10.000 euro, Zamawiający prowadzi negocjacje z jednym Wykonawcą, sporządzając notatkę służbową z negocjacji.

4.      Zamówienia, zlecenia na dostawy, usługi o wartości szacunkowej powyżej 5.000 euro udziela się w formie umowy pisemnej określając warunki realizacji, w tym: zakres przedmiotowy, termin realizacji, termin płatności w trzech egzemplarzach: dwa dla Zamawiającego (jeden dla Referatu realizującego zamówienie, drugi do dokumentu księgowego), jeden dla Wykonawcy. Każda zawarta umowa musi być zarejestrowana w Rejestrze Umów dla zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro, prowadzonym dla całego Urzędu Gminy, dostępnym w Referacie Organizacyjnym.

5.      Procedura nie wymaga sporządzenia protokołu w oparciu o Załącznik nr 2
do Regulaminu.

6.      Kierownik Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownik / koordynator projektu odpowiedzialny za realizację zamówienia odpowiada za dokumentowanie procedury w sposób uproszczony, np.: zamieszczając odpowiedni zapis
na dokumencie finansowym odnoszący się do przepisu Prawa zamówień publicznych, np.: art. 4 ust. 8 lub odpowiednio dotyczący wyłączeń ze stosowania Prawa zamówień publicznych, jak również numeru umowy i daty udzielenia zamówienia, załączając do dokumentu finansowego jeden egzemplarz umowy.

7.      Wykonanie usługi, dostawy czy roboty budowlanej powinno być udokumentowane protokołem odbioru.

 § 6

Procedura udzielenia zamówienia powyżej 10.000 euro do 30.000 euro

1.      W celu oszacowania łącznej wartości zamówienia, które będzie udzielane w ciągu danego roku budżetowego, przeprowadza się rozeznanie cenowe telefonicznie, pocztą elektroniczną, faksem lub poprzez przegląd cen z portali internetowych lub na podstawie tego samego rodzaju zamówień udzielonych w poprzednim roku budżetowym, zgodnie z § 2. W przypadku robót budowlanych szacowanie wartości zamówienia odbywa się na podstawie kosztorysu inwestorskiego lub planowanych kosztów zadania na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego.

2.      Procedurę udzielenia zamówienia rozpoczyna wniosek, sporządzony przez kierownika Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownika / koordynatora projektu odpowiedzialnego za realizację zamówienia zgodnie z trybem określonym w § 3 Regulaminu, wprowadzony do rejestru zamówień (wg § 3 ust. 11).

3.      Wnioskujący przeprowadza procedurę udzielenia zamówienia powyżej 10.000 euro do 30.000 euro w oparciu o zapisy niniejszego paragrafu.

4.      Obowiązkiem osoby odpowiedzialnej merytorycznie za zadanie o wartości powyżej 10.000 euro i nieprzekraczającej, wyrażonej w złotych równowartości 30.000 euro jest dopilnowanie odpowiednio wcześniejszego terminu wszczęcia postępowania tak, aby umożliwić przeprowadzenie procedur zgodnie z zasadami art. 44 ustawy o finansach publicznych.

5.      Zamawiający przeprowadza postępowanie przy użyciu poczty elektronicznej, faksu, pisemnie, zapraszając do składania ofert co najmniej 3 Wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia z podaniem terminu składania ofert, zapewniając konkurencję oraz bezstronny wybór najkorzystniejszej oferty; art. 4 Prawa zamówień publicznych dotyczący wyłączeń stosuje się odpowiednio.

6.      Pracownik danego Referatu merytorycznie właściwego, oprócz wystosowania zapytania ofertowego do co najmniej 3 wykonawców, dodatkowo zamieszcza na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Białe Błota Zapytanie ofertowe (o wartości od kwoty 10.000 euro do kwoty 30.000 euro) - www.bip.bialeblota.pl w zakładce: „Zapytania ofertowe” , celem dostępu informacji dla szerszego grona Wykonawców, pragnących wziąć udział w postępowaniu
o zamówienie publiczne do kwoty 30.000 euro.
; art. 4 Prawa zamówień publicznych dotyczący wyłączeń stosuje się odpowiednio.

7.      Zapytanie ofertowe winno zawierać: opis przedmiotu zamówienia, planowaną ilość, wymogi techniczne i jakościowe, wymagany okres gwarancji, termin wykonania zamówienia, kryterium oceny ofert, termin i miejsce oraz formę składania odpowiedzi (oferty) na Zapytanie ofertowe.

8.      W sytuacji, gdy pomimo wystosowania zapytania ofertowego do co najmniej
3 potencjalnych wykonawców i zamieszczenia Zapytania ofertowego na stronie internetowej, Zamawiający otrzyma w odpowiedzi na to zapytanie tylko jedną ofertę – uznaje się zasadę konkurencyjności za spełnioną.

9.      W przypadku, gdy wykonanie przedmiotu zamówienia oferuje mniejsza liczba Wykonawców, zapytania kieruje się do dostępnej na rynku (poniżej trzech) liczby Wykonawców.

10. Referat realizujący zamówienie może także przeprowadzić postępowanie stosując procedury zamówień publicznych, np.: licytację elektroniczną.

11. W przypadku kierowania zapytań faksem lub mailem wydruki potwierdzające wysłanie zapytania załącza się do dokumentacji dotyczącej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.

12. Fakt zamieszczenia Zapytania ofertowego na stronie Zamawiającego należy udokumentować wydrukiem z tej strony.

13. Zamawiający dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty spośród Wykonawców, którzy złożyli oferty na Zapytanie ofertowe: pocztą elektroniczną, faksem lub odpowiedzieli w formie pisemnej na zapytanie w wyznaczonym terminie.

14. Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę.

15. Zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane udziela się tylko w formie umowy pisemnej określając warunki realizacji, w tym: zakres przedmiotowy, termin realizacji, termin płatności w trzech egzemplarzach: dwa dla Zamawiającego (jeden dla Referatu realizującego zamówienie, drugi do dokumentu księgowego), jeden dla Wykonawcy. Każdorazowo, przed podpisaniem umowy, mowa musi być opatrzona podpisem Radcy Prawnego, pracownika odpowiedzialnego merytorycznie za przeprowadzenie procedury oraz kierownika Referatu wnioskującego o udzielenie zamówienia. Każda zawarta umowa musi być zarejestrowana w Rejestrze Umów dla zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30.000 euro, prowadzonym dla całego Urzędu Gminy, dostępnym w Referacie Organizacyjnym.

16. Do procedury należy sporządzić protokół z postępowania w oparciu o Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu oraz zamieścić odpowiedni zapis na dokumencie finansowym odnoszący się do przepisu Prawa zamówień publicznych np.: art. 4 ust. 8 lub odpowiednio dotyczący wyłączeń ze stosowania Prawa zamówień publicznych jak również numer umowy i daty udzielenia zamówienia, załączając do dokumentu finansowego jeden egzemplarz umowy.

17. Wykonanie usługi, dostawy czy roboty budowlanej powinno być udokumentowane protokołem odbioru.

18. Pełna dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest
w Referacie, jednostce organizacyjnej, jednostce projektu realizującej dane zamówienie.

19. Kierownik Zamawiającego może w szczególnie uzasadnionych przypadkach wyrazić zgodę na odstąpienie od wymogów niniejszej procedury, po zasięgnięciu opinii prawnej.

20. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych wykonawców nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zamówienia konkretnemu Wykonawcy. W tej sytuacji przesłanki wyboru Wykonawcy należy dołączyć do protokołu z postępowania.

§ 7

1.      Odpowiedzialnym za prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami
i niniejszym Regulaminem, postępowanie w sprawie wydatkowania środków publicznych (udzielenia zamówień publicznych)  jest kierownik Referatu, jednostki organizacyjnej, kierownik / koordynator projektu odpowiedzialnego za realizację zamówienia. Odpowiedzialności podlegają również pracownicy Referatu / jednostki organizacyjnej, którym powierzone zostały czynności przewidziane
w niniejszym Regulaminie
.

2.      Powyższe nie wyklucza odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

  § 8

Postanowienia końcowe

1.      Do zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 30.000 euro współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zastosowanie ma „Regulamin Udzielania przez Gminę Białe Błota zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 30.000 euro w ramach realizacji zadań współfinansowanych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.

2.      W postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro realizowanych w ramach projektów finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej
i innych międzynarodowych funduszy niepodlegających zwrotowi, stosuje się przepisy niniejszego Regulaminu, o ile warunki przyznania pomocy określone
w umowie lub decyzji finansowej oraz wytycznych wydanych przez Instytucję Zarządzającą/Finansującą nie stanowią inaczej.

3.      W przypadku, gdy warunki przyznania pomocy, o których mowa w § 8 ust. 2 określają sposób udzielania i dokonywania zamówień o wartości nieprzekraczającej 30 000 euro w sposób odmienny niż przepisy niniejszego Regulaminu, wówczas wytyczne i warunki należy traktować jako nadrzędne
w stosunku do niniejszego Regulaminu i stosować
odpowiednio.

4.      Nadzór nad przestrzeganiem postanowień zarządzenia powierza się kierownikom Referatów / jednostek organizacyjnych, a w przypadku projektów finansowanych, lub współfinansowanych ze środków funduszy europejskich i innych międzynarodowych funduszy niepodlegających zwrotowi, kierownikom Referatów / jednostek organizacyjnych właściwym w zakresie nadzoru nad tymi projektami.

5.      W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Prawa zamówień publicznych w szczególności dotyczące określania przedmiotu zamówienia, ustalania wartości zamówienia, wyłączeń stosowania ustawy, odpowiednie akty wykonawcze do ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeks cywilny oraz inne przepisy obowiązującego prawa.

6.      Do umów zawieranych w sprawach zamówienia do 30.000 euro stosuje się ogólne przepisy o zawieraniu umów wynikające z ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.

 § 9

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu 20 .06.2014 r.

Załączniki do regulaminu.doc


Załączniki

Powiadom znajomego